سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت آثار جشنواره فیلم مستند ۱۷ در سطح ملی است

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم ۱۷ کیفیت آثار دریافتی را دارای استاندارد‌های ملی است که در جشنواره‌های دیگر نیز خواهند درخشید.

داود جلیلی گفت: نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷، به مناسبت برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم مستند ۱۷ عنوان کرد: ۶۰ اثر مستند از هنرمندان به این جشنواره رسیده است که نشان از ظرفیت خوب استان قم در عرصه مستند سازی دارد و سطح این جشنواره را ملی کرده است.

جلیلی بیان کرد: آثار ارسالی به جشنواره توسط داوران ملی و با محوریت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی صورت گرفت.

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم مستند ۱۷ با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره قرار بود آبان ماه سال گذشته و همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شود افزود: از آنجا که تقارن برگزاری کنگره با اختتامیه آن را تحت الشعاع قرار می‌داد مقرر شد تا اختتامیه در سال جاری برگزار شود.

جلیلی گفت: تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌های فیلم مستند آن بود که سوژه یابی، تولید، داوری و انتشار آن بر عهده دبیرخانه بود.

مسئول کمیته فنی جشنواره مستند ۱۷ تصریح کرد: آثار جشنواره به مدت دو ماه در موزه خانه شهیدان زین الدین برای خانواده‌های معظم شهدا به نمایش درآمد.

جلیلی گفت: تلاش می‌شود آثار در سطوح مختلف از جمله مدارس و سیما پخش شود که البته برای اکران در تلویزیون محدودیت‌هایی وجود دارد چرا که مقررات برخی از جشنواره‌ها آن است که فیلم اکران نشده باشد.

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم مستند ۱۷ همچنین در خصوص سطح کیفی آثار ارسالی نیز بیان کرد: فیلم‌های مستند ساخته شده دارای استاندار‌های ملی بودند و برخی از آثار در جشنواره‌های دیگر حرف برای گفتن دارند و خبر‌های خوشی در آینده از آنان خواهیم شنید.

مسئول کمیته فنی جشنواره فیلم ۱۷  با اشاره به اکران فیلم‌های این جشنواره از ۴ تا ۱۱ مهرماه در سالن همایش ساختمان شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره و تجلیل از فیلمسازان برتر نیز سیزدهم مهرماه با حضور یکی از مسئولان ملی در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.