سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمان: بهبود روابط ایران و آمریکا به اقتصاد جهانی کمک می‌کند

وزیر خارجه عمان در یک نشست بین‌المللی تاکید کرد: بهبود روابط ایران و آمریکا هرچند آهسته، اما برای اقتصاد جهانی مناسب است.

بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در یک نشست بین المللی نیویورک اعلام کرده است که «نزدیکی» میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران مسیری را برای صلح منطقه‌ای فراهم می‌کند و تبادل زندانیان اخیر بین آن‌ها منجر به گفت و گوی بیشتر و روابط نزدیک‌تر در این کشورها طی ماه‌های آینده خواهد شد. 

براساس گزارش مسقط دیلی، وزیرخارجه عمان گفت که حتی اگر این روند آهسته، پر زحمت و چالش برانگیز باشد، برای ایران و  آمریکا مهم است که حفظ حرکت اعتماد و کاهش تنش به نفع اقتصاد جهانی است.

او گفت: توافق هسته‌ای ایران «بهترین چیزی است که ما داریم» و کارشناسان معتقدند «می‌توان آن را انجام داد».

البوسعیدی با اشاره به نگرانی‌ها در مورد ایران در منطقه، گفت که عمان طرفدار ایجاد بستری است که ایران بتواند به صورت دوجانبه گفت‌وگو کند.

 او تاکید کرد: کلید امنیت و یکپارچگی در خاورمیانه این است که «به این نکته توجه کنیم که همه ما بخشی از این منطقه از جمله ایران هستیم و بنابراین همه ما در آینده منطقه منافعی داریم».

در این نشست رهبران منطقه از جمله ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و نخست وزیران عراق و لبنان گرد هم آمدند.

 ملک عبدالله دوم درباره مذاکرات رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نیز گفت: «بهترین معامله زمانی است که همه کمی ناراضی از میز مذاکره خارج شوند».

برچسب ها: عمان ، ایران ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
تنها چیزی که برای آمریکا مهم نیست اقتصاد جهانیه