سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان از برترین‌های حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های دام پزشکی

اصفهان به عنوان یکی از استان‌های شاخص کشور در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های دامپزشکی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: موقعیت خاص جغرافیایی استان، وسعت و تعداد واحد‌های پرورش دام و طیور و آبزیان و کسب رتبه‌های برتر تولید در شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ و سایر فرآورده‌های خام دامی سبب شده تا اصفهان در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های دامپزشکی جزء استان‌های مطرح باشد.

منصور کیمیایی با اشاره به برگزاری ۳۰ جلسه توجیهی آموزشی، هم‌فکری با بخش خصوصی و برگزاری پنج جلسه کمیته استانی تشخیص و درمان با همکاری شورای نظام دامپزشکی استان در سال ۱۴۰۱، افزود: همچنین با صدور ۱۰۳ مورد مجوز ثبت سفارش یا بازدید و نمونه‌برداری از اقلام دارویی وارداتی در محل گمرکات استان، نسبت به صدور مجوز ترخیص برای آن‌ها اقدام کرده است.

او تصریح کرد: این اداره با همکاری شبکه‌های دامپزشکی بیش از ۱۹۰۰ مورد بازدید از محل مراکز بخش خصوصی دامپزشکی و سایر مراکزی که بدون دریافت مجوز‌های لازم اقدام به فروش دارو می‌کردند، انجام داده و در این راستا بیش از ۳ هزار ویال اقلام دارویی دارای مشکلات دارویی ضبط و متخلفان به مراجع ذی‌صلاح قضائی معرفی شدند.

کیمیایی با تاکید بر بررسی مستمر شرایط توزیع و موجودی واکسن مراکز مایه‌کوبی، ادامه داد: حجم در گردش توزیع انواع واکسن‌های دام و طیور در استان بیش یک میلیون ویال (فلاکن) است.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به نحوه تجویز و مصرف فراورده‌های دارویی، رصد اطلاعات توزیع اقلام داروی و واکسن در سامانه‌های الکترونیک دامپزشکی و انجام مراقبت‌های دارویی جهت بررسی و ارزیابی کمی و کیفی عمر قفسه‌ای فراورده‌های دارویی، گفت: به طور مستمر در طول سال گذشته، ۱۵۳ نمونه انواع دارو‌ها و سایر فراورده‌های بیولوژیک در سطح مراکز بخش خصوصی یا واحد‌های پرورشی دریافت و به مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.