سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی مهریز:

شهروندان مراقب بیماری آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان باشند

محمدی گفت: آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان بیماری ویروسی خطرناک و بسیار مسری است که می‌تواند در پرندگان و انسان موجب علائم تنفسی شود.

محمدی رئیس شبکه دامپزشکی مهریز در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مهریز با اشاره به بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان بیماری ویروسی خطرناک و بسیار مسری است که می‌تواند در پرندگان و انسان موجب علائم تنفسی شود.

او با اشاره به راه‌های انتقال بیماری که تماس با پرندگان وحشی، پرندگان آبزی آلوده، طیور آلوده، کفش، لباس، خودرو، آب، دان، مدفوع و بستر آلوده است، افزود: شهروندان با مشاهده علائم بیماری که شامل مرگ‌ومیر ناگهانی و بسیار بالا، ناراحتی تنفسی و تنگی نفس، ریزش اشک، تورم سر و سیاه‌شدن تاج و ریش، اسهال و کاهش شدید مصرف دان بوده موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

محمدی در ادامه از دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در مورد کنترل، پیشگیری و مبارزه با این بیماری خواست در صورت مشاهده تلفات غیرعادی پرندگان به دامپزشکی شهرستان اعلام تا دامپزشکی شهرستان و ستاد آنفلولآنزای فوق حاد پرندگان آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم سازی طیور موجود در کانون بیماری، ضدعفونی و پاکسازی کانون بیماری در دستور کار قرار دهند.

 مرادیان معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار، اهداف کلی ستاد مقابله با آنفلولآنزای پرندگان را حفظ سلامت مردم و جلوگیری از وارد شدن خسارت مالی به صنعت پرورش مرغ دانست و گفت: باید تمام توان را به کار برد تا صدمه‌ای به صنعت پرورش طیور وارد نشود و همکاری بین دستگاه‌های مربوطه در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.