سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی بسیار پایین است

مشاور مکانیزاسیون وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی رغم اینکه کشاورزی ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است اما سهم کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان چهار درصد است که این یعنی ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی پایین است.

داوود قنبریان در آیین آغازین پانزدهمین کنگره ملی و نخستین کنگره بین المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی که در سالن شهدای دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: پایین بودن ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی دلیل محکمی بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری متقابل بین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و همچنین وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد:‌ به همین منظور سند تحول مکانیزاسیون و صنایع غذایی با همت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در حال انجام است که با این مهم ساختارهای جدید شکل گرفته در این حوزه تثبیت می شود.

وی گفت: برای افزایش این تعامل و همکاری که خلاء آن احساس می شود توجه به مکانیزاسیون باغات و گیاهان دارویی، فناوری های نوین مثل هوش مصنوعی و پهبادها، کشاورزی با آب دریا و پرورش ماهی با آب دریا، کشاورزی در بیابان و نانوتکنولوژی و مهمتر از همه یک نقشه راه جامع برای هوشمند سازی کشاورزی ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.