سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سیزدهمین همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع)

سیزدهمین همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در آیینه زبان و ادبیات فارسی با محوریت ادبیات کودک و نوجوان، نیمه دوم مهرماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست خبری همایش با اشاره به برگزاری هر ساله این همایش علمی در کرمانشاه، گفت : کرمانشاه ۱۲ سال است برگزار کننده همایش‌های علمی و پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در زبان و ادبیات فارسی است و امسال سیزدهمین دوره این همایش با محوریت ادبیات کودک و نوجوان در این استان برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان این همایش از اسفندماه سال گذشته خبر داد و افزود: ارسال آثار به دبیرخانه این همایش تا ۱۵ مهرماه تمدید شده است.

وی افزود: علاقمندان برای ارسال آثار باید به وبگاه شمس توس به آدرس www.shamstoos.ir مراجعه کرده و با انجام فرآیند ثبت‌نام اثر خود را ارسال کنند.

تیموری گفت: امکان ارسال اثر بصورت پستی نیز به آدرس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه وجود دارد، اما اگر آثار بعد از اتمام مهلت فراخوان به دست دبیرخانه برسد ترتیب اثر داده نخواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود افراد اثر خود را از طریق سامانه ثبت‌نام بارگذاری کنند.

وی جلوه‌های روایات و سیره رضوی در ادبیات شعری و داستانی کودک و نوجوان، بازتاب سیمای حرم رضوی در گونه‌های ادبیات رضوی کودک و نوجوان، آیین‌ها و مناسک زیارت در ادبیات رضوی کودک و نوجوان، جایگاه زائران در ادبیات رضوی کودک و نوجوان و مخاطب سنجی و نیازسنجی کودک و نوجوان به منظور انتقال پیام با محوریت ادبی را از جمله محور‌های مهم این همایش عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکنون ۲۷ مقاله از ۱۲ استان کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

این مسئول هدف ازبرگزاری این همایش را زمینه سازی پژوهشی و موضوعی به منظور ایجاد، گسترش و تعالی آثار هنری مذهبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، بررسی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات کودک و نوجوان و گونه‌های آن، بررسی نقش ادبیات کودک و نوجوان در معرفی و گسترش فرهنگ رضوی و معرفی و تکریم پدیدآورندگان آثار علمی-پژوهشی برتر در گستره پژوهش‌های رضوی عنوان کرد.

تیموری با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه این همایش در نیمه دوم مهرماه امسال گفت: در این مراسم از سه مقاله برگزیده تجلیل شده و سه مقاله هم باعنوان "شایسته تقدیر" معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی افزود: امتیاز ویژه‌ای که این دوره همایش دارد و آن را از سایر دوره‌ها متمایز می‌کند دریافت مجوز ISC برای مقالات ارسال شده به این همایش است که می‌تواند در ارتقاء علمی شرکت‌کنندگان نقش داشته باشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.