معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر توسعه زیرساخت‌های سینمایی در کرمانشاه و شهرستان‌های استان تاکید کرد.

برفی معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : تا پایان مهر ماه چهار سالن سینما در شهرستان‌های صحنه، کنگاور، پاوه و جوانرود افتتاح و در مجموع ۶۴۵ صندلی به فضای سینمایی استان اضافه می‌شود.

جمال برفی افزود: سینمای جوان در حال تجهیز این چهار سالن است بطوریکه در شهرستان صحنه ۲۴۰ صندلی، کنگاور ۱۳۵ صندلی، پاوه ۱۷۰ صندلی و در شهرستان جوانرود هم ۱۰۰ صندلی به فضای سینمایی استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سینمای آزادی ۵۳۷ صندلی، فرهنگ ۶۶۵ صندلی، پاز ۴۵ صندلی و در مجموع یک هزار و ۲۴۷ صندلی سینما داریم، اظهار کرد: قرارداد و مجوز‌های لازم برای احداث پردیس سینمایی پیروزی و همچنین پردیس سینمایی استقلال منعقد شده است و این پردیس‌ها هم در آینده به بهره برداری می‌رسند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سینما هتل پارسیان به دلیل عدم بروزرسانی سرو‌ها توسط مالکان هتل، قابل استفاده نیست افزود: متاسفانه استان کرمانشاه از نظر زیرساخت‌های سینمایی در کشور وضعیت مناسبی ندارد، اما از نظر فروش فیلم در کشور جایگاه مناسبی داریم و البته امیدواریم در آینده با بهره برداری از سالن‌های جدید سینما، شاهد رونق این بخش در استان باشیم.

برفی رشد و توسعه زیرساخت‌های سینما را برای ارتقا فرهنگ، افزایش نشاط و شورآفرینی در جامعه ضروری دانست و در ادامه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری برای ارتقا حوزه سینمایی دارد چرا که هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره متعدد کشوری و بین المللی توانستند در این حوزه بسیار موفق ظاهر شوند و در عین حال تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های فاخر هم در استان جایگاه بسیار والایی دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.