سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: اتحادیه اروپا مردم عادی روسیه را هدف گرفته است

روسیه می گوید که بروکسل با اعمال تحریم علیه شهروندان روس که به اتحادیه اروپا سفر می‌کنند، می‌خواهد یک پرده آهنین ایجاد کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای طی روز دوشنبه اعلام کرد: «ممنوعیت پرواز‌های مستقیم، تشدید سیاست‌های صدور روادید و اکنون «روشن‌سازی» درباره تحریم‌ها، به‌طور خاص برای آسیب رساندن به مردم عادی روسیه از طریق غیرممکن کردن ورود آن‌ها به اتحادیه اروپا است.»

براساس گزارش آر تی، در ادامه این بیانیه آمده است: «اکنون کاملاً واضح است که رهبری فعلی اتحادیه اروپا قصد دارد با ایجاد محدودیت‌های شدید برای برقراری ارتباط افراد با یکدیگر، «پرده آهنین» را پایین بکشند.»

این وزارتخانه هشدار داد که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند «پشت بروکسل» پنهان شوند و همچنان برای آزار و شکنجه اتباع روسیه «پاسخگو خواهند بود». مسکو همچنین از شهروندان خود خواست هنگام برنامه ریزی برای بازدید از کشور‌های غیر دوست همه خطرات را در نظر بگیرند.

کمیسیون اروپا در ماه جاری تایید کرد که توقیف خودرو‌ها و سایر اقلام شخصی که توسط اتباع روس وارد شده بودند، مطابق با تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ بوده و در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، گسترش یافت. این بلوک گفت که این محدودیت‌ها که برای گردشگران و افرادی که از روسیه نقل مکان می‌کنند نیز اعمال می‌شود، با هدف تضعیف قابل توجه پایه اقتصادی روسیه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.