سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لیدرهای اپوزیسیون افراد بی‌مایه‌ای هستند/ سلطنت طلبان تفکر ارتجاعی دارند

تقوی گفت: اپوزیسیونی که سردمدار اغتشاشات بود افراد بی‌مایه‌ای هستند که هیچ سابقه و توانایی سیاسی ندارند.

 

علیرضا تقوی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره همراهی نکردن مردم با رسانه‌های خارجی برای حضور در خیابان‌ها در سالگرد اغتشاشات سال گذشته در کشور اظهار کرد: اگر درباره آشوب‌های سال گذشته بخواهیم صحبت کنیم، باید عنوان کنیم در آن زمان نارضایتی‌های اقتصادی وجود داشت، اما جرقه اعتراضات برای موضوع دیگری بود که باعث تحریک افکار عمومی شد و عد‌ه‌ای نیز از روی غفلت و عناد وارد عمل شدند، اما نکته جالب آن، حضور پررنگ و تبلیغات رسانه‌های معاند بود و ماجرا نه از داخل بلکه از خارج از کشور شعله ور و مدیریت می‌شد.

وی ادامه داد: تظاهرات‌هایی در کشور‌های خارجی علیه کشورمان برگزار شد که نشان دهنده برنامه ریزی گسترده آن‌ها برای این اعتراضات بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: با اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در اغتشاشات سال گذشته لیدر‌ها و یا افراد غافل و هیجان زده دستگیر شدند و پس از آن حدود ۹۰ هزار نفر عفو خوردند و این نشان دهنده آن است که نظام جمهوری اسلامی با رافت اسلامی برخورد کرده است و میان افراد آشوب طلب و مردم عادی اغفال شده تمایز قائل شده است و همین باعث شد امسال آن افراد مدیریت شوند و وارد معرکه نشوند.

تقوی بیان کرد: اپوزسیونی که سردمدار ماجرا بود افراد بی‌مایه‌ای هستند که هیچ سابقه و عقبه‌ای نداشته همچنین توانایی سیاسی ندارند لذا جریان به اصطلاح برانداز شخصیت خاصی ندارد.

وی گفت: نازنین بنیادی بدون سابقه سیاسی یکی از سران اپوزسیون می‌شود در حالی که او مدل و بازیگر بوده است یا رضا پهلوی تنها به دلیل اینکه پسر شاه فراری است یکی از لیدر‌های اپوزسیون می‌شود یا حامد اسماعیلیون نیز بدون سابقه و بدون عقبه فکری و تنها به دلایل سیاسی یکی از سران ضدیت با جمهوری اسلامی می‌شود یا علی کریمی که سوادی ندارد و معصی علینژاد که وابستگی او به غربی‌ها به شدت مشخص است و خواهان حمله نظامی به ایران و تحریم مردم کشورمان است تبدیل به سران اپوزیسیون شدند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: مردم ما دیدند که این افراد به چه شکل می‌خواهند جریان منسجم فکری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و به این نتیجه رسیدند که این افراد در حدی نیستند که بخواهند برای ایران تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: خیلی از این افراد سلطنت طلب‌ها بودند و تفکر آن‌ها تفکری ارتجاعی است و به گذشته مربوط است و بحث فکری مترقی ندارند.

تقوی گفت: اپوزسیون در درون خود نیز با مشکلات فراوانی مواجه است و با یکدیگر درگیری دارند. در این بین منافقین نیز وارد این جریانات شدهاند و مردم هم حضور منافقین را دیدند. سازمانی که در میان مردم ما بسیار منفور است و مجموع این‌ها باعث شد که مردم به اپوزسیون روی خوش نشان ندهند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر اتفاق‌های افتاده است به عنوان مثال با دیپلماسی دولت سیزدهم، شاهد گشایش‌های اقتصادی بودیم و به سارمان‌های بین المللی پیوستیم و ثباتی در بازار ارز ایجاد شده و التهابات گذشته وجود ندارد. ثبات اقتصادی و گشایش این فضا به همراه دستاورد‌های سیاسی باعث شد مردم هم رضایت نسبی داشته باشند و نکته دیگر آن است که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشورمان هم امسال بسیار هوشمندانه جلو رفتند و از ایجاد حاشیه‌ها جلوگیری کردند.

وی در پایان گفت: مردم ایران اعتقادی به براندازی ندارند و آن را برای کشور بسیار مخرب می‌دانند و معتقد هستند که این موضوع به تجزیه کشور منجر می‌شود و مردم ما تنها خواهان بهبود وضع معیشتی خود هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
لعنت بر اپوزیسیون ، منتظر نابودی زودهنگام اپوزیسیون بی سواد و دروغگو وصهیونیستی هستبم