معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: این کارگروه اولین بار در نظام آموزش عالی کشورایجاد شده است و چهار ماموریت داریم وظایف این مجموعه بسیار مهم است، اما آمایش فقط استانی نبوده و وصل به آمایش کشوری است.
عمو عابدینی افزود: هر کسی در مجموعهای فناوری ایجاد کرده،یعنی اقتدار و ثروت آفریده است و رفاه را به حداکثر رسانده است که پایه همه اینها علم است.
وی تصریح کرد: بررسیها نشان میدهد در این نوع حکمرانی و جریان سازی در دانشگاه ها، از مسیراصلی دور هستیم و باید حتما یک تحول و تغییراتی در ساختار و شاخصهای دانشگاه اعمال کنیم تا به ۱۰۰ درصدبرسیم تا توسعه یافتگی هم اتفاق بیفتد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاههای ما باید تمدن ساز شوند و ما نیز باید تاریخ علم کشورمان را مطالعه کنیم، خاطرنشان کرد: تعقل در همه زمینهها برای ما مهم است، همچنین باید تلاش کنیم آمایش آموزش عالی اجرایی شود.
معاون آموزشی وزیر علوم ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه حکمرانی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برضرورت سامان دهی، ماموریت گرایی دانشگاهها و افزایش مهارت در دانشجویان اشاره کرد و گفت: لزوم داشتن پیوست اشتغال در رشتههای تحصیلی دانشگاهها بسیار مهم است.
نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز گفت:با استقرار دولت سیزدهم تحولات زیادی در بخشهای مختلف را شاهد بودیم در راستای اجرای بندهای ۳ و ۵ بحث آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی ساماندهی موسسات آموزش عالی و رشتههای موجود ضرورت اساسی دارد، چون ابعاد آمایش بسیار گسترده است.