سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان:

۵۱ تیم بر بازار نوشت افزار و لباس فرم مدرسه در همدان نظارت می‌کنند

بازرسان در قالب ۵۱ تیم گشت مشترک بر واحد‌های صنفی عرضه کننده نوشت افزار، پوشاک مدرسه، کیف و کفش در نقاط مختلف استان نظارت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان، مرضیه یونسی,مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از برخورد قاطع با متخلفان بازار نوشت افزار خبر داد و گفت: طرح ویژه نظارت بر این بازار تا نیمه مهرماه ماه ادامه دارد.

او گفت: از ابتدای شهریور تا نیمه مهر گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف بر چگونگی عرضه اقلام مورد نیاز دانش آموزان و نحوه قیمت گذاری نظارت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشکیل گزارش‌های این طرح گفت: پرونده‌های گرانفروشی، نداشتن نرخنامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می‌شوند خارج از نوبت رسیدگی و متخلفان بدون هیچ گونه اغماض و مماشاتی بر اساس مصوبه سران قوا علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه به عنوان متخلف، به چند برابر شدن جریمه، محکوم می‌شوند.

یونسی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش احتمالی ورود و عرضه قاچاق نوشت افزار همچنین لزوم نظارت بر تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های مرتبط، قیمت نوشت افزار، لباس، کیف و کفش پایش می‌شود.

به گفته او در این راستا تاکنون ۱۰۶ پرونده تخلف تشکیل و بیش از سه میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان  با ارائه گزارشی از بازرسی‌های انجام شده و رسیدگی به تخلفات پنج ماهه نخست سال گفت: در سال جاری به پنج هزار و ۵۳۰ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده است.

یونسی گفت: همچنین ۳۶ واحد پلمب و تعداد ۷۶ واحد با نصب پارچه در واحد صنفی به مردم معرفی و متخلفان به پرداخت بیش از ۱۳۷میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.