سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی گره‌های ترافیکی با تکمیل زنجیره آزادراهی در کشور

تکمیل پروژه‌های آزادراهی کشور با تامین اعتبارات دولتی و همکاری بخش خصوصی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه باز شدن گره‌های ترافیکی و کاهش تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

آزادراه‌ها یکی از شاخصه های رشد اقتصادی به حساب می‌آیند و به همین دلیل هر چه احداث آزادراه‌ها و تکمیل زیر بنا‌های حمل و نقل در کشوری افزایش یابد، آن کشور سریع‌تر مسیر توسعه و رشد اقتصادی را طی می‌کند. افزایش اشتغالزایی، افزایش سرعت تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک و استهلاک خودرو از دیگر مزیت‌های احداث آزادراه محسوب می‌شود.

ایمنی از مهم‌ترین مزیت‌های ساخت آزادراه‌ها در کشور به شمار می رود و کاهش حوادث رانندگی، کاهش زمان سفر و تسریع در جا به جایی کالا و مسافر از دیگر مزیت‌های آزادراه‌ها است.

ارزش افزوده آزادراه‌ها در کشور بسیار زیاد است و دولت‌ها سعی دارند تا بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری در احداث آزادراه‌ها  کنند که سرمایه گذاران سود خود را از محل دریافت عوارض تامین خواهند کرد.

افتتاح باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال  و کاهش ۳۰ دقیقه‌ای زمان سفر

 باز شدن گره‌های ترافیکی در بسیاری از  مسیر‌های پر تردد کشور و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزاد راهی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار دولت سیزدهم است. از ابتدای امسال دولت توانسته است بخشی از پروژه مهمی که با همت مهندسان کشور ساخته شده را به بهره برداری برساند که این پروژه مهم باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال بود که در ۱۵ تیر ماه افتتاح شد.

مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال که با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان، افتتاح شد، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می‌کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود.

براساس این گزارش امسال برنامه افتتاح ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در دستور کار است که بازده آزادراه‌سازی در کشور را که به طور متوسط سالی ۸۰ کیلومتر است در صورت افتتاح به ۲۹۳ کیلومتر افزایش می‌دهد.

کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر با تکمیل پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان

پروژه آزادراه شیراز-اصفهان یکی از مهم‌ترین و طولانی‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور است که ساخت آن پس از ۴ سال به اتمام رسید  و بهره برداری از این آزادراه  مسیر فعلی  شیراز به اصفهان را ۱۳۰ کیلومتر کوتاه می‌کند. همچنین، زمان سفر ۲.۵ ساعت کوتاه می‌شود که تحولی در تردد جنوب کشور به‌ویژه بین استان‌های فارس، اصفهان، هرمزگان و بوشهر رخ خواهد داد.

در همین رابطه مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و بخصوص اداره کل  استان فارس این شرکت با انجام بیش از ۱۲۳ هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت عملیات خاکی، ۱۱۶ هزار  مورد آزمایش کنترل کیفیت عملیات بتنی و همچنین ثبت ۲۶  هزار و ۳۹۱ مورد آزمایش کنترل  عملیات آسفالتی و انجام سایر مطالعات اولیه و آزمایش های غیر مخرب، موفق شد سهم بسزایی در تکمیل و آماده سازی این بخش از پروژه مهم آزادراهی در کشور داشته باشد.

کیانپور افزود: این شرکت با ارتقاء کیفی، کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی کشور نقش مهمی در تحقق اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی در کشور ایفا می‌کند.

او گفت: کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر، کاهش قابل توجه میزان مصرف سوخت، تکمیل بخش دیگری از کریدور آزاد راهی شمال- جنوب کشور و همچنین افزایش امنیت و طول عمر مفید پروژه از مزایای احداث این آزادراه است که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز همگام با سایر ارکان پروژه ، نقش موثری در ارائه خدمات  مشاوره، مطالعه و ارائه گزارش‌های آزمایشگاهی منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی در این پروژه ملی داشته است.

کیانپور گفت: طول این  محور در محدوده استان فارس ۲۳۵ کیلومتر است که خدمات این شرکت در قالب ۷ واحد محلی آزمایشگاهی مستقر و ۲ شعبه  ارائه شده است.

افتتاح  آزادراه شیراز – اصفهان همزمان با آغاز ماه ربیع الاول

پیش از این مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در خصوص این آزادراه گفته بود: این زنجیره آزادراهی عملا باید به دریا متصل شود چرا که وقتی به دریا متصل می‌شود می‌توانیم بگوییم که اقتصاد دریا را هم ضمیمه کرده‌ایم تا بتوانیم زیرساخت‌های کشور را در خدمت دریا قرار دهیم و به رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف در مجاورت این آزادراه کمک کند و همه شهر‌های در مسیر بهره لازم را ببرند.

او اظهار کرد: همچنین در صدد هستیم تا سفر دوم دولت به استان فارس هم در همان ایام انجام شود و با هماهنگی مسئولان استان هدفگذاری کرده‌ایم تا هفته آخر شهریور و همزمان با آغاز ماه ربیع الاول آزادراه شیراز – اصفهان افتتاح شود.

باز شدن گره ترافیکی مسیر منجیل و رودبار با افتتاح قسمتی از آزادراه

محمود ملازینل سرپرست معاونت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  قطعه دو  الف و دو ب  آزاد راه منجیل - رودبار  امسال به بهره برداری می‌رسد افزود: یک باند رفت آزاد راه منجیل - رودبار به طول ۸ کیلومتر  افتتاح می‌شود و گره ترافیکی در مسیر منجیل و رودبار را برطرف خواهد کرد و امیدوار هستیم در زمستان امسال با بهره برداری ۸ کیلومتری از این آزادراه شاهد رفع این مشکل در مسیر رودبار باشیم.

او گفت: قسمتی از آزادراه تبریز - مرند محدوده تبریز تا جاده صوفیان - شبستر به طول ۲۴ کیلومتر و قسمتی از آزادراه مراغه هشترود به طول  ۲۹ کیلومتر امسال در صورت تامین اعتبارات به بهره برداری خواهد رسید.

ملازینل بیان کرد: با مجموع منطقه دو آزاد راه تهران - شمال و آزاد راه اصفهان - شیراز  و بهره برداری از آزاد راه منجیل رودبار ۲۹۳ کیلومتر آزادراه داریم که ۲۷۶۱ کیلومتر از قبل داشته ایم که با آزادراه های جدید مجموع آزاد راه‌های کشور به ۳ هزار و ۳۱ کیلومتر می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
اعلام کردن قطعه دوم بزرگراه تهران شمال باحضوررئس جمهوردرتیرماه افتتاح شده اکنون که بیست دوم شهریوراست اثری ازاین افتتاح وجودندارد دروغ هرچه بزرگتر، باورش اسون تر
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
باراه اندازی ادامه مسیر اتوبان همت،در ضلع شمالی اتوبان کرج تا پل حصارک،،،ترافیک اتوبان بسیار کاهش پیدا میکند،چون ماشینها از همت مجددا وارد اتوبان کرج نمیشوند،ومسیر خود را ادامه میدهند
ایرانی
۰۹:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
جناب آقای بذرپاش ومسئولین وزارت راه لطفا سری به جاده های استان قزوین بزنیدمحور قزوین به بویین زهرا و محور اشتهارد به بویین زهرا افتضاحه اصلا ترمیم وبازسازی نمی شود پس بودجه این اداره هرساله کجا می ره ماشینهامون داغون شده خطر تصادف زیادشده لطفا بررسی بفرمایید
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام افتضاح ترین راه فعلی کشور مرند تا سه راهی ایو اوغلی است مسیری که به مرز ترکیه می‌رسد و فقط ۶ متر عرض دارد و واقعا آبروی نظام جمهوری اسلامی است چرا که هر مسافر ورودی خارجی در اولین عبور خود تعجب نمود و وجهه نظام زیر سوال می‌ره جاده ای که بیش از ۵۰ سال عمر داره
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
هرپروژه ایی که دراین چهل سال ساخته شد، باتخریب محیط زیست ودزدی ونارضایتی مردم همراه بوده؟!؟!