سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آستان قدس ۱۳۵ موکب در حریم مطهر رضوی برپا کرده است

معاون امور زائران آستان قدس رضوی گفت: ۱۳۵ موکب این آستان در مسیرهای حرم مطهر رضوی ویژه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بر پا شده است.

محمد شبان گفت: در مواکب خدمات فرهنگی، سلامت و پذیرایی از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ هر شب ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۹ موکب در خیابان آیت الله واعظ طبسی، چهار موکب در باب الهادی، پنج موکب در باب الرضا(ع) تا باب الجواد(ع)، ۳۷ موکب در محور ره باغ رضوان و بقیه مواکب در ره باغ سلام، ره باغ حضرت زهرا(س)، باب الحسن(ع) و باب الکاظم(ع) تا صحن کوثر برپا شده است.

معاون امور زائران آستان قدس رضوی اظهار داشت: آیین عزاداری در حرم امام رضا(ع) از شب اربعین آغاز شده و تا شام شهادت امام‌رضا(ع) ادامه دارد. همچنین در ایام دهه آخر ماه صفر، هر شب قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء آیین عزاداری همراه با سخنرانی، مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان بزرگ و بسیاری از خطه‌های دیگر کشور در دهه آخر ماه صفر است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جای می‌آورند.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.