سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه روستاهای شهرستان شمالی استان بوشهر به فیبر نوری متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در این راستا همه روستا‌های شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

علی سملیان ظهر امروز در جلسه شورای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در فرمانداری شهرستان گناوه تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکمیل طرح‌های دسترسی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دانست و اظهار داشت: در همین راستا تاکنون از مجموع ۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان گناوه همه روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال در روستا‌های عباسی، گشویی، گمارون و قلعه حیدر برای پوشش بهتر مکالمه و اینترنت همراه نیز یک سایت از محل اعتبارات خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فنآوری اطلاعات احداث خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر احداث سایت در روستای مال محمود گناوه را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و با اشاره به اینکه یکی از محور‌های مهم سیاست‌های استان تکمیل شبکه فیبر نوری توسط اپراتور و شرکت مخابرات منطقه است افزود: با همکاری شهرداری‌ها به منظور صدور مجوز حفاری به اپراتور‌های مربوطه برای تکمیل پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها در شهرستان گناوه بخش زیادی از درخواست‌ها که عمدتاً دریافت خدمات ثابت است برطرف می‌شود.

فرماندار شهرستان گناوه نسبت به مشکلات حوزه ICT در شهرستان گناوه مواردی را بیان کرد و گفت: اقدامات بسیاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه انجام شده، لذا مشکلاتی وجود دارد که با همکاری قابل حل است.

محمدتقی صفری با اشاره به ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در تعدادی از روستا‌های شهرستان گناوه اضافه کرد: با احداث سایت جدید مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در روستا‌های مذکور رفع خواهد شد.

وی با توجه به تجاری بودن شهر گناوه نسبت به محدودیت ارسال بسته‌های پستی مواردی را بیان کرد و از اداره کل پست استان درخواست همکاری بیشتر شد.

سرپرست مخابرات منطقه بوشهر هم بیان کرد: تاکنون ۳۰ کیلومتر فیبر نوری شهری در گناوه اجرا شده و آماده واگذاری به مشترکین است.

پویان خواجه‌ئیان همچنین از افتتاح سایت تلفن همراه در روستا‌های گشویی، قلعه حیدر و گمارون برای پوشش بهتر ارتباطی در دهه فجر امسال خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه پایش تصویری به‌صورت کامل در شهر گناوه اجرا شده و در حال حاضر ۱۶ دوربین فعال است.

مدیرکل پست استان بوشهر هم گفت: سرویس GNAF در شهر گناوه به‌صورت کامل اجر و همه نقشه‌ها بارگذاری شده است.

جهانشیر بارگاهی خواستار تخصیص بودجه در حوزه GNAF روستایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.