مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: از آغاز دولت سیزدهم تا پایان مرداد ماه امسال، در این استان ۲۱ سایت تلفن همراه احداث و همچنین ۲۰ سایت ارتقا پیدا کرده است.

علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه ارتباطات روستایی و اتصال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت، از مهمترین اولویت‌های حوزه ارتباطات در دولت سیزدهم است که در این راستا اقدام‌های بسیار خوبی در استان محقق شده است.

وی بیان کرد: از آغاز دولت سیزدهم تا پایان مرداد ماه سال جاری همچنین ۶۰ روستای این استان با هفت هزار و ۶۵۰ خانوار و با جمعیت ۳۲ هزار و ۵۷۰ نفر را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

سملیان ادامه داد: در مدت یاد شده پروژه فیبرنوری به طول ۱۱۴ کیلومتر در شهرستان دشتستان و پروژه توسعه شبکه فیبرنوری به میزان ۱۵۴ کیلومتر در شهر‌های بوشهر و عالی‌شهر و دلوار اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است.

سملیان یادآور شد: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) قرار دارند که از این شمار، ۹۵ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت پرسرعت و ۹۸ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.