سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت‌رسانی موکب امام حسن مجتبی (ع) البرز در کربلای معلی

خادمان موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، از ابتدای ماه صفر در ۴ مرحله عازم کربلا شدند و این خدمت‌رسانی ادامه دارد.

خادمان موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، از ابتدای ماه صفر در ۴ مرحله به جهت خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند و این موکب در صحن عقیله کربلا، طبقه منفی دو دایر است.

 
 
علیرضا قادری مدیر موکب امام حسن مجتبی (ع) البرز  گفت: از اول ماه صفر به صورت رسمی موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز که یک موکب کاملا مردمی و با حمایت‌ها و نذورات مردمی اداره می‌شود، در طبقه منفی دو صحن عقیله و روبه‌روی خیمه‌گاه مستقر شده و خادمان پیش‌قراول از ده روز پیش مقدمات و زیرساخت‌ها را فراهم کردند.
 
 
وی افزود: زائرین از اقصی‌نقاط کشور به این مکان مراجعه کرده و در این موکب ساکن می‌شوند.
 
قادری ادامه داد: در اولین اسکان ۲۵۰۰ نفر از زائرین کربلا اولی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی به این موکب آمده و پذیرایی شدند.
 
علیرضا قادری با اشاره به تشکیل کمیته‌ها، رؤسای کمیته‌ها و زیرمجموعه‌ها در کرج در همان ابتدای امر، اظهار داشت: کمیته‌های اسکان، آب‌رسانی، ایمنی و فنی و مهندسی در این موکب مشغول ارائه خدمات هستند.
 
اکبر پرده‌دار مسئول کمیته خدمات موکب امام حسن مجتبی (ع) در کربلا نیز گفت: ما از روز ۲۵ مرداد پس از بارگیری لوازم مورد نیاز، عازم کربلای معلی شدیم و در زیرزمین منفی دو صحن عقیله مستقر شده و محل را برای حضور زائرین و اسکان زائرین آماده کردیم، ان‌شاءالله که بتوانیم لایق خدمت باشیم و خدمات بهتری ارائه بدهیم.
 
 
پرده‌دار افزود: ما در طی شبانه‌روز حدود پنج هزار زائر را اسکان داده و به آنان ارائه‌ی خدمات داریم و قسمتی از کار موکب ما در عمود ۱۴۱۸ هست.
 
حسین خدابنده‌لو جانشین کمیته‌ی فرهنگی موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز گفت: فعالیت‌های فرهنگی موکب امام حسن مجتبی (ع)، شامل برپایی نماز جماعت، صبح‌ها، ظهر و مغرب به امامت حجت الاسلام حیدری در موکب می‌باشد.
 
 
وی افزود: برنامه‌های عزاداری در موکب نیز به مدت ده شب شامل: سخنرانی، عزاداری و مداحی توسط ذاکرین اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.
 
خدابنده‌لو افزود: امسال ایستگاه صلواتی هم دایر شده و روزانه حدود ۶۰۰۰ لیوان شربت توزیع می‌شود.
 
جانشین کمیته فرهنگی موکب امام حسن مجتبی (ع) افزود: کار جدیدی که امسال انجام شده، این بوده که مبلغین فرهنگی را وارد موکب کردیم و این عزیزان به زائرین مشاوره در مسائل شرعی و موضوعاتی که مطرح است، می‌دهند.
 
 
غلام قربانی جانشین موکب نیز گفت: در صحن عقیله، موکب امام حسن مجتبی (ع)، موکب حضرت علی‌اکبر (ع) اشتهارد و موکب انصارالعباس تهران خدمت‌رسانی می‌کنند که به صورت شبانه‌روزی، بالغ بر ۵ هزار نفر در صحن عقیله، اسکان داده می‌شوند.
 
وی همچنین از تنها مشکل این موکب به جهت نیمه‌کاره بودن ساختمان عقیله نام برد و گفت: سرویس بهداشتی و حمام راه‌اندازی نشده و زائرین با مراجعه به طبقه همکف به سرویس بهداشتی دسترسی پیدا می‌کنند.
 
 
گفتنی است، در این موکب روزانه حدود پنج هزار خواهر و برادر زائر اسکان پیدا می‌کنند و همچنین کمیته امداد و بهداشت با برپایی غرفه سلامت به زوار اربعین حسینی خدمات درمانی ارائه می‌دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.