سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موکب اهل سنت؛ میزبان اجتماع عظیم عاشقان اهل بیت (ع)+عکس

در آستانه اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)، جلوه‌هایی ویژه از وحدت و همدلی در شهر مرزی پیرانشهر به نمایش گذاشته شد.

در آستانه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اجتماع عظیم عاشقان اهل بیت (ع) در موکب اهل سنت مرز تمرچین پیرانشهر سه شنبه شب برگزار شد و مردم جلوه‌هایی از وحدت و همدلی را به نمایش گذاشتند.

  به همت موکب اهل سنت برپا شد

در این مراسم که به همت موکب اهل سنت و خیّران پیرانشهر برگزار شد بیش از ۱۰ هزار نفر در کنار سفره اطعام حسینی ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و اهل بیت رسول اکرم (ص) نشان دادند.

مردم کرد و اهل سنت پیرانشهر در ایام اربعین با برپایی موکب‌هایی در پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن برای دومین سال پیاپی به زائران حسینی خدمات رسانی کردند.

فرماندار پیرانشهر در حاشیه این اجتماع عظیم مردمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این آیین، زواری که به سمت کربلا حرکت خواهند کرد و زائرانی که از تشرف به عتبات عالیات بازگشته اند، حضور پرشوری دارند.

خضر کاک درویشی افزود: در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر به زوارالحسین (ع) ۱۶ موکب در مرز تمرچین تشکیل شده بود که همه آن‌ها در این مراسم مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: در ایام اربعین امسال، ظرفیت ۴۰ هزار نفری اسکان و ۱۰۰ هزار نفری پذیرایی از زائران به صورت روزانه در مرز تمرچین وجود داشته که این روند همچنان ادامه دارد.

فرماندار پیرانشهر اضافه کرد: امسال خدمات گسترده تری نسبت به سال گذشته در این مرز ارائه شده و اربعین ماندگاری را شاهد بوده‌ایم.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.