سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

حدنگاری ۹۹.۷ درصد عرصه‌های ملی کشور انجام شد

کشاورز گفت: حدنگاری (کاداستر) ۹۹.۷ درصد عرصه‌های ملی کشور یعنی ۱۳۶ میلیون هکتار انجام شده و باقی مانده اراضی به دلیل عدم رفع تخلف انجام نشده است.

صفدر کشاورز امروز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان در محل دادگستری خوزستان گفت:  در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی نیز از ۱۸‌میلیون هکتار عرصه کشاورزی، هفت میلیون هکتار معادل ۴۲ درصد این اراضی حدنگاری (سند دار) شده است و در نظر داریم که تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

او می‌گوید: خوزستان در خصوص تشکیل کمیسیون رفع تداخلات اراضی از استان‌های آخر کشور است و تنها ۱۰ درصد رفع تداخلات اراضی انجام شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تلاش می‌کند در راستای برنامه سند تحول قضایی و سند تحول سازمانی، در حوزه ثبت شرکت‌ها از تعیین نام تا ثبت اطلاعات به صورت الکترونیک از طریق سامانه "ثبت شرکت‌ها" انجام و نتیجه بررسی نیز به صورت الکترونیک برای متقاضی ارسال شود.

آقای کشاورز گفت: ارتقاء و بازآرایی سامانه ثبت شرکت‌ها و هوشمند سازی آن در دستور کار قرار گرفته است و تا آبان ماه امسال رونمایی می‌شود.

او  با بیان اینکه صدور سند تک برگ از بروز بسیاری تخلفات جلوگیری می‌کند، ادامه داد: از سال ۸۹ صدور اسناد از حالت سنتی به صورت تک برگ تغییر کرده و در اسناد تک برگ از بروز بسیاری تخلفات با ثبت نقشه جلوگیری شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در حوزه بافت مسکونی شهری از دهه هفتاد تهیه نقشه شهر‌ها انجام گرفته است، گفت: تهیه نقشه بافت‌مسکونی روستایی با همکاری بنیاد مسکن انجام و اسناد مالکیت روستایی نیز صادر شده است.

 زمان خوب امروز شنبه به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان معرفی شد و از زحمات  محمود بهرسی مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر شد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.