مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: چهار میلیون و ۱۶۰ هکتار اراضی ملی استان سمنان برای تثبیت مالکیت حدنگاری و مالکیت آن تثبیت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ولی الله عبدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در نشست شورای قضایی استان سمنان گفت: حدنگاری تثبیت اراضی و املاک ملی طبق قانون به سازمان ثبت اسناد و املاک محول شده است و طبق قانون باید حدنگاری در مدت پنج سال به طور ۱۰۰ درصدی انجام شود.

او افزود: سال ۱۳۹۸ پایان مدت تکمیل اجرای طرح حدنگاری برای تثبیت اراضی ملی بود که اجرای این طرح در کشور ۳۰ درصد و در استان سمنان ۴۰ درصد پیشرفت داشت.

عبدی بیان کرد: استان سمنان جزو چهار استان برتر کشور در زمینه حدنگاری و تثبیت مالکیت و تهیه سند تک برگی برای اراضی ملی است، اما باید دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای تحقق برنامه بیش از پیش کمک کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان تصریح کرد: ۹۵ درصد اراضی استان جزو اراضی ملی محسوب می‌شوند که تهیه سند تک برگی برای تمام اراضی ملی کمی زمان بر و نیازمند همکاری بین بخشی است.

او ادامه داد: از مجموع ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان ۹ میلیون و ۳۶۰ هکتاز جزو اراضی ملی است که تاکنون ۴۰ درصد اراضی ملی استان حدنگاری شد.

 عبدی با بیان اینکه اجرای طرح حدنگاری و تهیه سند تک برگی به دلیل دقت کار از سوء استفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو که به دنبال تجاوز اراضی ملی و زمین‌خواری هستند پیشگیری می‌کند، افزود: تثبیت حدود مالکیت دولت و جلوگیری از اشتباه اشخاص در تصرف اراضی ملی از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار