سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۵۵ میلیون دلار کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار از گمرک استان صادر و افزون‌بر ۲ هزار و ۲۰۰ تن به‌ارزش ۹ میلیون دلار وارد شد.

علی‌اصغر عبداللهی گفت: در ۲ سال گذشته ۳۵۷ هزار تن کالا از گمرک استان صادر شد که نسبت به ۲ سال قبل از آن ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

وی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک چهارمحال و بختیاری در این مدت را ۲۱۷ میلیون دلار دانست و افزود: این میزان صادرات نسبت به ۲ سال قبل از فعالیت دولت سیزدهم ۱۷۸ درصد رشد داشته است.

عبداللهی تصریح کرد: در این مدت میزان واردات کالا به چهارمحال و بختیاری بیش از ۶ هزار تن و به ارزش ۳۰ میلیون دلار با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: تراز تجاری چهارمحال و بختیاری در ۲ سال دولت سیزدهم بیش از ۱۶۸ میلیون دلار بود که در مقایسه با ۲ سال پایانی دولت قبل چهار برابر شده است.

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۱۶ درصد ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در چهارمحال و بختیاری همزمان با پنج ماهه امسال گفت: درآمد گمرک استان در پنج ماهه امسال با ۷۱ درصد افزایش ۲۹۳ میلیارد ریال شد.

وی پتروشیمی لردگان را از صادرکنندگان عمده کالا از مبدا چهارمحال و بختیاری اعلام و تاکید کرد: این واحد تنها از بندر امام خمینی (ره) ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است و به همین منظور رایزنی شده تا امور امور گمرکی این پتروشیمی داخل استان انجام شود.

عبداللهی یادآور شد: با افتتاح و راه‌اندازی گمرک در شهرستان بروجن تمامی شرکت‌های تولیدی مستقر در این شهرستان باید تشریفات گمرکی خود را از داخل استان انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.