سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت نظارت موثر شهرداری بر بازارچه‌های فصلی و محلی سطح شهر

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد نظارت موثر شهرداری بر بازارچه‌های فصلی و محلی سطح شهر را ضروری خواند.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه ۸۷ این کمیسیون گفت: ضرورت دارد شهرداری در زمینه کمیت، کیفیت و استاندارد سازی بازارچه‌های محلی و فصلی سطح شهر به صورت سیستمی و میدانی نظارت دقیق و موثر داشته باشد.

او افزود: شهر یزد به تناسب وسعت و تعداد جمعیت، از بازارچه‌های فصلی و محلی کمی برخوردار است و لازم است تعداد بازارچه‌ها افزایش یابد، چرا که احداث و توسعه بازارچه‌های محلی اگر با نظارت دقیق همراه باشد می‌تواند نقش موثری برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها داشته باشد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: شرایط واگذاری و اجاره غرفه در بازارچه‌ها باید به گونه‌ای باشد که فروشندگان بتوانند اجناس خود را با قیمت بسیار مناسب و پایین‌تر از بازار‌های دائمی به فروش برسانند.

به گفته نیکونژاد شش بازارچه به صورت محلی و فصلی از سوی شهرداری در سطح شهر فعال است همچنین شش بازارچه عرضه مستقیم میوه و تره بار نیز از سوی شهرداری راه اندازی شده است که ۱۲ بازارچه فعال در سطح شهر داریم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در این ۱۲ بازارچه حدود ۵۵۰ غرفه به متقاضیان واگذار شده است که پس از ثبت نام در سامانه مربوطه و با درج اطلاعات مورد نیاز در سامانه و پرداخت اندک مبلغ اجاره می‌توانند به کسب و کار بپردازند.

او گفت: بوستان خانواده نیز واقع در بلوار بسیج بعد از پایان ماه صفر به بازارچه عرضه محصولات خانگی متشکل از ۱۵۰ غرفه تبدیل می‌شود و این غرفه‌ها به بانوانی که محصولات خانگی تهیه میکنند واگذار می‌شود و با افتتاح آن مجموع غرفه‌های فعال در بازارچه‌های ما به ۷۰۰ غرفه می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.