سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال هوای آذربایجان غربی ۱۵۴ روز پاک یا سالم بود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری ۱۵۴ روز پاک یا سالم داشتیم که از این تعداد، ۷۵ روز پاک و ۷۹ روز سالم و قابل قبول بود.

سعید موسوی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: همچنین امسال سه روز ناسالم برای گروه‌های حساس در آذربایجان غربی ثبت شده که امیدواریم با همراهی همه شهروندان، وضعیت هوای پاک و سالم در استان روز به روز بیشتر شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر‌های ارومیه، ماکو، شوط، پلدشت، خوی، سلماس، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد، سردشت و بوکان فعالیت دارد.

موسوی با بیان اینکه چهار ایستگاه در ارومیه وجود دارد، افزود: ۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این شهرستان فعال است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: این ایستگاه‌ها به صورت آنلاین آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و داده‌ها برای تجزیه و تحلیل و سنجش آلودگی هوای شهر‌های مختلف استان به اداره‌کل محیط زیست ارسال می‌شود.

موسوی گفت: ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان دارای ظرفیت اندازه گیری ذرات ۲.۵ و ۱۰ میکرون است که می‌تواند پارامتر‌های محیطی به خصوص در گرد و غبار حمل و نقل و ترافیک را اندازه گیری و خروجی داده‌ها را به صورت اعداد نمایش دهد.

وی با اشاره به کاهش شدت آلودگی هوا ناشی از گردو خاک گفت: پراکنش مطلوب بارندگی‌ها در فصول مختلف، ارائه حق آبه دجله و فرات از طرف کشور ترکیه و آبگیری به موقع تالاب‌های اقماری این رودخانه‌ها از عوامل کاهش گردو غبار در این استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.