سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجم بالای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها چالش‌ اصلی معاونت پرورشی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید شبکه‌ای از مربیان و نیروهای امور تربیتی در مدارس داشته باشیم.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه گردهمایی آموزشی توجیهی برنامه ها و فعالیت‌های سال تحصیلی جدید که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با تاکید بر اهمیت و ضرورت مسئله امور تربیتی، گفت: اگر بچه‌ها متدین، باایمان و بدون استرس باشند یعنی عملکرد ما نتیجه داده است. همت ما این است که یک مربی خوب در کنار تعدادی دانش آموز قرار بگیرد، به طوری که این موضوع اثر ویژه‌ای دارد.

وی افزود: همراه کردن یک مربی کنار دانش آموز فضایی را برای تربیت ایجاد می‌کند که اثربخشی بالایی دارد. به دنبال این باشیم که تحول ایجاد کنیم این تحول باید با شرایط موجود ایجاد شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اظهار کرد: نیروهایی که به مدارس مراجعه می‌کنند، امسال ساماندهی می‌شوند تا پوشش خوبی از این بابت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بحث نیروی انسانی شبکه سازی باید انجام شود تا شبکه‌ای از مربیان و نیروهای امور تربیتی داشته باشیم همچنین تربیت نیروها نیز در بحث نیروی انسانی مهم است.

باقرزاده تصریح کرد: سنجش صلاحیت مربی پرورشی، برگزاری دوره های مهارتی و تبادل تجارب از جمله مواردی است که باید برای آنان سازوکاری درنظر گرفت.

معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: باید به مربیان دانشگاه فرهنگیان توجه کرد، این افراد جوان و باانگیزه هستند باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه فراگیر پرورشی اظهار کرد: چالش‌های اصلی معاونت در مدارس، حجم بالای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، موازی کاری مجموعه‌ها، عدم تدارک فرصت لازم در برنامه درس ملی برای اجرای فعالیت‌ها، توجه به برخی ساحت‌های تربیتی و مغفول ماندن برخی دیگر، غفلت از عاملیت متربی، تصدی‌گری مربیان و معلمان در اجرای فعالیت‌ها، عدم امکان نظارت و سنجش اثربخشی فعالیت‌ها، کمبود منابع انسانی ماهر و توانمند، عدم امکان ارزیابی عملکرد پرورشی مدارس، بی‌اطلاعی دانش آموزان و خانواده‌ها و از کم و کیف برنامه‌ها و جذاب نبودن برنامه‌ها است.

باقرزاده ادامه داد: امسال در پرورشی ۵ هدف پایه‌ای داریم؛ هدف پایه خردورزی و خود مراقبتی که برای آن یک اقدام گفت و گو و پرسش و پاسخ را درنظر گرفتیم، هدف پایه ایمان با برنامه تمهید نماز جماعت در مدرسه، هدف پایه امید با اقدام هر دانش آموز حداقل دو روز اردو، هدف پایه هویت با اقدام هر دانش آموز عضو یک تشکل دانش آموزی، هدف پایه نشاط با اقدام هر دانش آموز‌ حداقل یک مسابقه و جشنواره در این برنامه، مورد توجه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.