سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دولت سیزدهم صورت گرفت؛

احداث ۶۲ سایت جدید توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت در روستاهای خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم ۶۲ سایت جدید توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه برای برقراری پوشش در ۱۲۱ روستا احداث شده است.

 بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان که همزمان با هفته دولت به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اکنون ۹۴ درصد روستا‌های ۲۰ خانوار امکان مکالمه تلفنی را دارند. 

او با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۶۲ سایت جدید توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه برای برقراری پوشش در ۱۲۱ روستا احداث شده که اعتباری آن بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است. افزود: همچنین در ۲ سال گذشته ۱۱۲ سایت تلفن همراه تکنولوژی نسل چهار برای اتصال ۱۶۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی این روستا‌ها از اینترنت پرسرعت همراه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: در دولت سیزدهم سه رویکرد توسعه شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند برای نخستین بار و توسعه اقتصاد دیجیتال در راستای حمایت از ایده‌ها و فعالان این حوزه اولویت شد.

او با بیان اینکه ۳۱ شهر خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم هشت سایت همراه اول و ۱۶ سایت ایرانسل در سطح استان نصب شده است.

بهی همچنین با اشاره به اینکه ۷۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در بیرجند در دست اجرا است ادامه داد: اجرای ۴۵۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری امسال در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال سه هزار و ۵۰۰ خانوار در ۴۰ روستا از آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم گفت:در دولت سیزدهم ۴۲ اثر منقول و غیر منقول ثبت آثار ملی شده و ۱۹ تعیین حریم نیز انجام شده است.

 شاهوردی افزود: در ۲ سال گذشته ۵۰ اثر و بیش از ۷۰ بنای تاریخی از محل اعتبارات استانی و ملی مرمت شده است.

او با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی چهار کاروان سرای استان در یونسکو قرار دارد اظهار کرد: برای بازدید از آسباد‌های خراسان جنوبی هم به زودی ارزیابان یونسکو وارد استان خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: در حوزه چاپ ۶ مقاله و سه کتاب مرتبط با حوزه میراث فرهنگی همکاری شده است.

او گفت: گرم‌ترین نقطه زمین هم سال گذشته به نام ریگ یلان دهسلم نهبندان به ثبت رسید.

شاهوردی اضافه کرد: بیش از ۸۵ مجوز در حوزه بوم‌گردی‌های خراسان جنوبی تاکنون صادر شده که بیشتر آن مربوط به دولت سیزدهم است و همه شهرستان‌های استان را پوشش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از ۲ هزار مجوز در حوزه صنایع دستی از ابتدای دولت سیزدهم صادر شده که نشان از نگاه ویژه به این حوزه دارد.

او افزود: ۷۰ بازارچه با بیش از ۳۰۰ غرفه نیز در ایام خاص برای عرضه صنایع دستی راه اندازی می‌شود که مورد استقبال مسافران و گردشگران بوده است.

شاهوردی ادامه داد: اعتبارات امسال میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده که از ابتدای دولت سیزدهم ۲۱۹ درصد رشد نقدینگی را داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: ۶۰۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور مصوبه داشتیم که ۱۴۵ میلیارد ریال سال گذشته تخصیص یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.