سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان مطرح کرد؛

تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان پول گندم به اقتصاد کردستان / شاه‌کلید توسعه، عمل به وعده دولتمردان است

زارعی کوشا با بیان اینکه کاشت گندم در کردستان از وضعیت خوبی برخوردار است، گفت: ۱۶هزار میلیارد تومان پول گندم به اقتصاد استان تزریق می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا  استاندار کردستان  شامگاه امروز شنبه چهارم شهریور ماه جاری در جلسه شورای اداری اظهار کرد: هفته دولت طبق روال مرسوم، فرصتی برای افتتاح و بهره‌برداری بخشی از خدمات دولت و کلنگ زنی پروژه‌هایی است که آماده عملیات اجرایی هستند. 

او یادآور شد: امسال در هفته دولت ۳۱۶ پروژه با اعتباری بیش از ۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد. 

استاندار کردستان بر اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد و افزود: از افتتاح و بهره‌برداری نمادین پروژه‌های تکمیل نشده خودداری کرده و پروژه‌هایی هم که آماده بهره‌برداری است معطل مراسم افتتاحیه نکنیم تا مردم بتوانند از نتیجه و ثمره کاری که از محل بیت المال تهیه شده، بهره‌مند شوند.

زارعی کوشا ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط مجموعه‌های مختلف در رفع تنش و قطعی اخیر آب در شهرستان دیواندره گفت: برای تامین کیفیت آب نیازمند اقدامی جهادی دیگری در حال انجام است و تا چند روز آینده این مشکل نیز مرتفع شود.

او خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه خانه آب شرب دیواندره که از سال ۹۱ آغاز و در ابتدای این دولت به طور کامل تعطیل بود، ظرف ۱۸ ماه به اتمام رسید.

طبق اظهارات  او، امروز افتخار می‌کنیم که مشکل آب شرب بانه، انتقال آب سقز و مسئله انتقال آب سنندج از سد آزاد که دغدغه بزرگ مردم و هرکدام از پروژه‌های بزرگ و نیازمند کاری متمرکز، جهادی و حمایت همه جانبه و مطالبه جدی مردم بود، هم اکنون برطرف شده است. 

زارعی کوشا تصربح کرد: پروژه انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و قروه با سرعت بسیار مطلوبی در حال اجرا است و تا پایان سال با اقدامی جهاد به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه پروژه انتقال آب به شهر بیجار و یاسوکند نیز در سفر آتی ریاست جمهوری به عنوان کلان پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: امیدواریم این پروژه هم تا پایان دولت به نتیجه برسد تا ما به یک پایداری در موضوع آب در همه نقاط استان دست یابیم.
 
استاندار کردستان اضافه کرد:  در پروژه‌های عمرانی، پایداری شهری اجتماعی و زیستی مد نظر است و در همه حوزه‌های کاربردی لحاظ می‌شود. 

زارعی کوشا از اتمام گاز رسانی به روستا‌های استان و پوشش صد درصدی تا پایان دهه فجر امسال خبر داد. 

او  با اشاره به آخرین وضعیت مرز باشماق، چشم انداز این مرز را چشم اندازی بسیار روشن برشمرد و افزود: پروژه ساماندهی این مرز در سال ۹۹ کلنگ‌زنی شده، ولی مستلزم تملک اراضی و نیازمند اعتبار هنگفت بود، اما با ورود دستگاه قضایی و دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از راهداری و رفع مشکلات، ۲۵ هکتار تملک و چشم‌انداز بسیار خوبی از این پایانه خواهیم داشت. 

استاندار کردستان با ذکر اینکه به فضل الهی و به برکت بارش‌های سال گذشته و نیز با اقدامات ترویجی و آموزشی کاشت گندم در استان به وضوح از وضعیت خوبی برخوردار است ادامه داد: ۱۶هزار میلیارد تومان پول گندم به اقتصاد استان تزریق می‌شود.

زارعی‌کوشا از تولید یک میلیون و ۱۲۰ تن گندم تاکنون در استان خبر داد و اظهار کرد: تا امروز ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوقه گندم‌کاران کردستانی پرداخت شده و مابقی طی روز‌های آینده پرداخت می‌شود. 

او با اشاره به آتش سوزی اخیر جنگل‌های مریوان و نمایش جلوه‌های مردمی‌سازی از مشارکت و همدلی شهروندان، سازمان‌های مردم نهاد، همه همکاران مدیریت بحران، منابع طبیعی، نیرو‌های نظامی، انتظامی، سپاه، مرزبانی و ارتش که در اطفاء حریق به میدان آمدند و تمهیدات سریعی اندیشیدند قدردانی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.