زارعی کوشا گفت: در هفته دولت امسال ۵ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان پروژه در کردستان افتتاح می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان عصر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با تبریک هفته دولت، اظهار امیدواری کرد، در مسیر شهیدان رجایی و باهنر در راستای خدمت به مردم قدم بردارند.

استاندار کردستان تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۵ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان پروژه در کردستان افتتاح می‌شود.

او خاطرنشان کرد: احتمالا برخی از پروژه‌ها تا یکی دو هفته بعد از هفته دولت افتتاح شود و این زمینه‌ای برای حضور وزرا و مسوولان کشوری در کردستان است.

استاندار کردستان ادامه داد: ما پروژه‌های قابل بهره‌برداری را معطل مراسم افتتاح نمی‌کنیم چرا که باید مردم از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته زارعی‌کوشا، جدای از ۳۱۶ پروژه قابل افتتاح در این ۲۳ پروژه هم در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود که حدود ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد. 

او ادامه داد: پروژه پتروشیمی تولید پلی‌اتیلن هم مقدمات آن فراهم و کارگاه تجهیز شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در کردستان پروژه‌هایی داریم که بیش از دو دهه عمر دارند که تا پایان امسال اتفاقات خوبی در زمینه اتمام این طرح‌ها و پروژه‌ها خواهد افتاد.

او عنوان کرد: در دولت سیزدهم رویکرد غالب اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه‌ای کلنگ‌زنی نخواهد شد مگر اینکه توجیه و ضرورت داشته باشد و سعی داریم با این رویکرد نماد ناکارآمدی را در جامعه برداریم. 

استاندار کردستان عنوان کرد: روز گذشته به صورت همزمان ۱۳ پروژه در سنندج به بهره‌برداری رسید این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، رفاهی، خدماتی، فرهنگی و کشاورزی افتتاح می‌شوند.

او افزود: سفر رئیس جمهور در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان بسیار تاثیرگذار بود و بخش عمده‌ای از مشکلات این بخش حل شد و در طول یک سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص مصوبات سفر داشته‌ایم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: با وجود اینکه جز آخرین استان‌هایی بودیم که سفر ریاست جمهوری به آن انجام شد، اما در تخصیص مصوبات سفر وضعیت بسیار مطلوبی داشتیم.

او گفت: دولت توجه خاصی به استان کردستان دارد و مسوولان کشوری نسبت به مسائل استان حساس هستند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: رفت و آمد دولتمردان به استان در قیاس با ادوار گذشته از نرم خوبی برخوردار است اینکه در طول ۲ سال از عمر دولت تاکنون دو سفر و وزیر کشور هم بیش از ۶ سفر داشته و این نشان از نگاه و توجه ویژه دولتمردان به کردستان است.

او افزود: در سفر اول براساس نرم جمعیت و شرایط قرار شد ۷ هزار میلیارد تومان برای کردستان مصوب شود، اما بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوب شد و حتی مصوباتی هم بعد از سفر اضافه شد که یکی از این مصوبات تملک اراضی مرز باشماق بود که تحقق پیدا کرد.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی محدوده باشماق از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان تخصیص یافت و به حساب استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی مدیریت مرزی به عنوان مرز پایلوت در باشماق مریوان اجرا می‌شود، گفت: در بودجه سنواتی لایحه‌ای که به مجلس رفت و تبدیل به قانون شد بودجه استان رشد ۱۰ پله‌ای داشت که این نشان از توجه ویژه دولت به استان دارد.

استاندار کردستان در ادامه به موضوع اربعین حسینی هم گریزی زد و افزود: همه ما به عنوان کردستانی تکلیف داریم که همه تلاش خود را برای ماندگاری این فرصت میزبانی در مرز باشماق انجام دهیم چرا که هم در بعد توسعه فرهنگی و محور‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او به انتصاب مدیران در استان هم اشاره کرد و گفت: سامانه جامع اطلاعات مدیریتی استان طراحی شده و اطلاعات تمام مدیران استان در سطوح ارشد، میانی و پایه ثبت شده است.

به گفته زارعی‌کوشا، اطلاعات ۲ هزار و ۱۹۰ نفر از مدیران در سامانه نظارت بر انتصابات و اطلاعات مدیران استان کردستان ثبت شده که یک هزار و ۷۹۷ نفر آن‌ها بومی استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.