سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شفافیت مالی در تئاتر و کنسرت وجود ندارد

هاشمی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه هنر هستند.

برنامه «هیات دولت» رادیو ایران در گفتگو با سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون حقوقی در امور مجلس و استان‌های فرهنگ و ارشاداسلامی به تحولات و چشم انداز فرهنگی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه پرداخت.

وی ابتدا در خصوص تغییر نام این وزارتخانه گفت: با تغییر نام این وزارتخانه تغییرات و تحولات نوینی صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به عملکرد وزارت ارشاد ادامه داد: پشتیبانی از هنرمندان در مباحث حقوقی پرونده‌ها، کمک و مساعدت‌های حقوق و گاهی پرهیز‌های حقوقی، کمک و مشاوره از مهمترین کار‌های ما بوده است.

شفافیت مالی در تئاتر‌ها و کنسرت‌ها وجود ندارد

هاشمی با بیان اینکه شفافیت مالی در تئاتر‌ها و کنسرت‌ها وجود ندارد گفت: یک سری برنامه‌هایی را شروع کردیم که چه کسی و چگونه حمایت کرده است. در حوزه تئاتر یک سامانه ایجاد شده، که همه رویداد‌ها و اتفاق‌ها در آن ثبت شده است و ما می‌خواهیم زیر ساخت فنی داشته باشد. ان‌شاالله بتوانیم در این دولت بودجه اش را فراهم کنیم. اما تئاتر‌ها مثل سریال و فیلم تحت حمایت موسسه‌ی سینمایی فارابی نیستند و، چون کمتر برای تولید می‌رود و مسلما انتظار می‌رود حمایت مالی اش کم باشد. در حوزه‌ی تئاتر و موسیقی بودجه‌ی مالی خیلی کم هست در هر صورت همه چیز در این حوزه‌ی هم شفاف هست.

۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه هنر هستند

در مساله بیمه هنرمندان کارنامه‌ی روشن و خوبی داریم. ما مجموع کسانی که زیر صندوق اعتباری هنر هستند در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه‌ی هنر هستند. آمار قابل توجهی داشتیم و به شدت این حوزه را تقویت کردیم درکل در این بخش هم کارنامه‌ی خوبی داشتیم

وی تصریح کرد: مساله سرمایه انسانی مهمترین مساله عرصه‌ی فرهنگ و هنراست دارایی که هیچ قیمتی ندارد. سرمایه انسانی و خود هنرمندان هستند مدام در جوشش و رشد و مدام در حال ریزش و رویش هستند.

آموزش ۱۰۰ هزار هنرجو در مناطق محروم کشور

به گفته وی، آموزش ۱۰۰ هزار هنرجو در مناطق محروم کشور در دست انجام بوده است و اینکه کسی خواسته موسسه‌ای معتبر بزند یا وام اشتغال خواسته به هرحال مساعدت کردیم و با نهاد‌هایی که صنف شان جوان و نوجوان هستند همکاری کردیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.