وزیر فرهنگ گفت: به علت اشتراکات ذهنی با رئیس جمهور سرعت کار در وزارت فرهنگ بسیار بالا بوده و تعداد برنامه‌های تحقق یافته نیز افزایش یافته است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز شورای معاونان این وزارتخانه افزود: امروز علاوه بر برنامه‌ها باید از عملکرد و اقدامات انجام شده در دولت مردمی نیز سخن گفت.

اسماعیلی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیئت دولت و اعلام حمایت و تجمید ایشان از دولت، تاکید کرد: بنا بر فرمایشات ایشان، عملکرد حوزه فرهنگ خوب و نیازمند گسترش است.

به گفته وی فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، ولی به میزان فعلی راضی نیستیم و باید شتاب کار را افزایش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام آماده بودن برنامه عملیاتی دوسال آینده با بازه‌های زمانی مشخص افزود: ویرایش نهایی اصلاح ساختار در حال آماده شدن است، یک بخش از آن در قالب برنامه هفتم و یک بخش دیگر در حال پیگیری است.

این مقام مسئول با اشاره به اصلاح برخی گره‌های اساسی و بعضاً ۴۰ ساله آیین نامه‌ها و تصویب آن در برنامه هفتم افزود: کار اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث اصلاح ساختار و اصلاح بودجه صورت گرفته است.

اسماعیلی گفت: در حوزه قرآن و عترت برنامه‌ای گسترده با حضور وزاری فرهنگ کشور‌های مختلف و قاریان بین‌المللی خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام راه اندازی مراکز رشد در سه کشور افزود: رایزنی‌های فرهنگی باید هم راستا با دولت بوده و بیشترین پیگیری‌ها در راستای تقویت ارتباط با همسایگان و کشور‌های همسو باشد، یکی از شاخص‌های اصلی در عملکرد رایزنان فرهنگی پیگیری حوزه صنایع خلاق فرهنگی است.

اسماعیلی با اشاره به اخذ مجوز اعزام ۳۵۰ هزار زائر حج عمره گفت: در اولین فرصت این اعزام‌ها شروع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود هر سال ۲ میلیون اعزام داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار