سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات تقاطع‌هاى پایتخت/ توقفات لحظه‌اى ممنوع!

رییس پلیس راهور تهران گفت: حریم تقاطع محل مناسبی برای توقف اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مسافر بر‌های شخصی و ایستادن مسافرین برای سوار شدن نیست.

سردار حسین حمیدى، رییس پلیس راهور تهران اظهار کرد: تقاطع‌ها به عنوان گلوگاه‌های شهر محسوب می‌شوند و نقش و کارکرد ان‌ها این است که به ترافیک و جریان عبور و مرور یک جریان منظم بدهند. 

وی افزود: یک سری مشکلات در تقاطع‌ها می‌تواند روی دهد که جریان ترافیک را مختل نماید مانند زمانی که چراغ قرمز است و عابر پیاده از تقاطع عبور می‌نماید و خود این موضوع باعث می‌شود که خودرو‌ها مجبور شوند توقفات لحظه‌ای برای اینکه عابر پیاده از تقاطع عبور نماید داشته باشند و خود این موضوع باعث می‌شود که جریان ترافیک با کندی صورت پذیرد و شاید هم خودرو‌ها با عابر پیاده برخورد نمایند. 

سردار حمیدى بیان کرد: برخی اوقات نیز موتورسواران در زمانی که چراغ قرمز است از تقاطع عبور می‌کنند و اقدام به تخلف حادثه ساز عبور از چراغ قرمز می‌نمایند که این موارد باعث می‌شود زمان سبزی که برای یک سمت از تقاطع در نظر گرفته شده دچار مشکل شود و تخلیه در زمان مناسب انجام نشود و زمانی که در نظر گرفته شده هدر رود. 

رییس پلیس راهور تهران گفت: در محل‌هایی که ایستگاه حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در نزدیکی تقاطع قرار دارد و اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به صورت غیر اصولی و دوبله پارک نمایند می‌تواند باعث کندی حرکت خودرو‌ها شود و تخلیه بار ترافیکی در تقاطع با مشکل روبرو شود. 

وی گفت: مسافربر‌های شخصی که در تقاطع‌ها حضور می‌یابند و خود مسافرین که در تقاطع‌ها می‌ایستند و در حریم تقاطع‌ها برای سوار شدن توقف می‌نمایند مشکلاتی است که می‌تواند جریان ترافیک را در تقاطع‌ها مختل نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.