سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح و کلنگ زنی ۹۰ پروژه طی هفته دولت در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: ۸۰ پروژه با اعتبار ۹۳۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در رفسنجان افتتاح و ۱۰ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

حسین رضایی امروز در نشست خبری  با گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه رفسنجان دارای انسان‌های فرهیخته فراوانی است و زیر ساخت‌های این شهر مدیون این انسان‌های بزرگ است، گفت: مدیران بومی، یک فرصت برای شهرستان هستند؛ چرا که شناخت کافی دارند و  از این فرصت باید استفاده کنیم.

او بر ضرورت توجه به صنایع پایین دستی مس تاکید کرد و افزود: ۳۰۰ اثر ثبت شده تاریخی در رفسنجان وجود دارد که نشان از آثار تاریخی کهن این شهرستان است. 

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه رفسنجان قطب پسته است و وضعیت اقتصادی شهرستان به تک محصولی وابسته می باشد و  ۱۸ هزار تن پسته در رفسنجان، وجود دارد، گفت: با وجود سرمازدگی؛ اما امسال شاهد رونق محصول پسته در رفسنجان هستیم.

او تصریح کرد: تولید جهان بالای یک میلیون تن پسته می باشد و  بالای ۳۰ درصد تولید پسته کشور در رفسنجان است و این رقم خوبی برای ارزآوری در کشور دارد؛ بنابراین باید تلاش کنیم موانع صادراتی برطرف شود. 

رضایی با اشاره به اینکه چاه موتور‌های کشاورزی هفته‌ای ۴ روز خاموش می‌شدند  که بعد از سفر ریاست جمهوری تعداد روز‌های خاموشی کاهش داشت، بیان کرد: احداث نیروگاه حداقل ۵۰۰ مگاواتی به همت مجتمع مس علاوه بر تامین برق مجموعه مس، به شهرستان هم کمک می‌شود.

 فرماندار رفسنجان بر ضرورت همدلی میان سازمان‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان از زیر ساخت تا نیروی انسانی برجسته باید مورد توجه گیرد و سرمایه‌گذار باید جلب شود که در کنار آن مسائل اشتغال حل خواهد شد.

رضایی با اشاره به نگهداری هزار راس دام سبک و سنگین در میدان دام شهرستان که اخیرا راه‌اندازی شد و وجود بیش از ۵ هزار اسب در شهرستان که یکی دیگر از ظرفیت‌های رفسنجان است، بیان کرد:  شهرستان رفسنجان با ۶۰۰ کیلومتر راه جاده‌ای، ۱۲درصد جاده استان را تشکیل می‌دهد که درصد قابل توجهی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

او افزود: ۲ و نیم کیلومتر از جاده نوق زیرسازی نشده است و  شرکت اقماری جهاد نصر پای کار آمده و این جاده پرتردد ساماندهی می‌شود.

فرماندار رفسنجان گفت: در پی وقوع سیل پارسال به فکر اجرای طرح‌های آبخیزداری افتادیم و  طرح‌های مطالعاتی در ۷ نقطه از شهرستان آغاز شده و این مهم برای آینده شهرستان مفید است.

او بیان کرد: قرار بود کارخانه اسید فوسفوریک در شهرستان رفسنجان احداث شود که با بی‌تدبیری متاسفانه این فرصت از دست رفت و سرمایه‌گذار سرمایه خود را سمت بندرعباس برد.

رضایی با بیان اینکه پروژه‌های آب در شهرستان به جد در حال پیگیری است و ۱۰ حلقه چاه از پارسال وارد مدار شده و  ۳ حلقه در حال انجام است و  در جوادیه فلاح یک نقطه آب شیرین یافت و چاه زده شده است، تصریح کرد: در منطقه نوق، منبع آب با کیفیتی نداریم؛ بنابراین پروژه انتقال آب به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

او افزود: ۸۰ پروژه با اعتبار ۹۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت در رفسنجان افتتاح و ۱۰ پروژه هم با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به  اینکه ثبت نشان جغرافیایی در پایان شهریور رونمایی خواهد شد، بیان کرد: وضعیت کنونی در شان مردم رفسنجان نیست و باید با همدلی و دلسوزانه برای مردم اقداماتی موثر و مفید صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.