سخنگوی ستاد استانی اربعین حسینی در کرمان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، تعداد پرواز‌های ویژه ایام اربعین از کرمان به ۱۰ مورد افزایش یافته است.

رحمان جلالی صبح امروز اول شهریور ماه در نشست خبری هفته دولت با اشاره به راهیپمایی عظیم اربعین حسینی گفت: با پیگیری‌های استاندار کرمان، ۴ پرواز به تعداد پرواز‌های فوق‌العاده استان کرمان افزایش یافته و اکنون ۱۰ پرواز در ایام اربعین داریم.

او افزود: روز‌های ۱۴، ۱۱، ۱۸ شهریور ماه پرواز کرمان به نجف، ۳، ۱۰ و ۱۷ شهریور ماه پرواز کرمان به بغداد و روز‌های ۶، ۱۱، ۱۴ و ۱۸ پرواز کرمان به بغداد را ویژه ایام اربعین خواهیم داشت. 

جلالی تصریح کرد: بستر برای تهیه بلیط آماده است و هیچ گونه پرواز دربستی نخواهیم داشت. 

او با اشاره به اینکه اولین قطار ویژه زائران کرمانی به مقصد خرمشهر امروز انجام شده است، بیان کرد: از پایانه ریلی خرمشهر تا مرز شلمچه نیز به صورت رایگان، ریل باس‌هایی در نظر گرفته شده است. 

 سخنگوی ستاد استانی اربعین حسینی در کرمان تصریح کرد: در فضای حمل و نقل زمینی تا مرز شلمچه نیز قیمت ۳ سطح اتوبوس به صورت رسمی اعلام و اتوبوس‌های سطح یک با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سطح دو با قیمت یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و اتوبوس‌های معمولی با قیمت ۷۷۱ هزار تومان تعیین شده‌اند. 

او بیان داشت: اردوگاه شهید سلیمانی موقعیت شهید کازرونی در مرز شلمچه آماده پذیرش زائران برای اسکان و پارک خودرو دیده شده و موکب ماهان نیز آماده پذیرایی زوار خارجی است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در مورد آخرین آمار در سامانه پیش ثبت‌نام وزارت کشور برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین آمار پیش ثبت‌نامی ۱ هزار و ۲۴۹ نفر است که ۸۴ درصد آن‌ها مرد و ۱۶ درصد زن هستند.

او بیشترین نام‌نویسی را در حوزه انتخابیه کرمان و راور، رفسنجان و انار اعلام کرد و گفت: ۱۴ نفر از پیش ثبت‌نامی‌ها مشمول ماده ۲۹ بودند که باید استعفا می‌دادند. 

جلالی تصریح کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون انتخابات، حتما به مدت یک ماه مرجع ذیصلاح باید جانشین فرد مستعفی را معرفی کرده و گواهی آن نیز در سامانه پیش ثبت نام وزارت کشور بارگذاری می‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: صحت سنجی مدارک داوطلبان به مدت یک ماه از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود و نقص در مدارک به متقاضی پیامک می شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار