سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه پاییزه در قزوین برپا می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از برپایی نمایشگاه پاییزه در شهریور ماه خبر داد.

عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین  در نشست ستاد تنظیم بازاررگفت: در خصوص برپایی نمایشگاه پاییزه قرار شد تا کالا‌های ضروری از جمله لوازم التحریر، پوشاک و کیف و کفش با ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت زیر بازار و با هدف تعادل بخشی در قیمت‌ها عرضه شود.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات اربعین حسینی از شرکت نمایشگاه‌های بین المللی خواسته شده تا زمان نمایشگاه پاییزه را به گونه‌ای تنظیم کند که زائران اربعین نیز امکان خرید محصولات را داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: انجام ۱۲ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی صورت گرفته از سوی این حوزه در سال جاری، بالغ بر یک هزار و ۴۸۵ پرونده تخلف صنفی در این سازمان تشکیل شده است.

افضلی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی در خصوص تکرار تخلف نانوایان به کمیسیون نظارت واصل نشده است، خاطرنشان کرد:‌در صورتی که شاهد تکرار و تعدد شکایت در این بخش باشیم ناچار خواهیم بود تا پروانه واحد‌های صنفی متخلف را برابر ضوابط، ابطال کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین یادآور شد: همچنین تاکید شده تا نانوایان استان در روز‌های تعطیلات اربعین حسینی (ع) به مصرف کنندگان خود خدمات مورد نیاز را اریه دهند.

مشاوران املاک قزوین ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین نیز در این نشست تاکید کرد: تاکنون و با انجام بازرسی‌های صورت گرفته، از ۲۴۰ واحد املاک استان که مورد بازرسی قرار گرفتند، متخلفان این حوزه به ۱۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند.

علیرضا حسن پور با اشاره به پایان طرح گشت ویژه نوروزی ماه مبارک امسال، خاطرنشان کرد: گشت‌های ویژه و سیار این اداره کل با همکاری دستگاه‌های صمت و جهاد کشاورزی همچنان در سطح استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه گشت ویژه اربعین امسال زودتر از سال‌های گذشته برگزار شده و تاکید کرده ایم دستگاه‌های مرتبط تمرکز بیشتری در حوزه حمل و نقل و مجتمع‌های رفاهی داشته باشند، افزود: با توجه به آغاز فصل تحصیلی طرح ویژه بازگشایی مدارس را داریم که در همین رابطه و طی برگزاری نشست با اتحادیه لوازم التحریر، کیف و کفش نشست قانون و مجازات‌های لازم در این زمینه به آنان ابلاغ شد.

حسن پور از تشکیل سه هزار و ۷۵۴ پرونده در حوزه تخلفات صنفی خبر داد و اظهار کرد: در همین رابطه ۱۷۲ میلیارد ریال جریمه نیز صادر شده که رتبه نخست تخلفات یعنی معادل ۳۲ درصد را موضوع گران فروشی به خود اختصاص داده است.

به گفته این مسوول، بعد از گران فروشی، درج نکردن قیمت و صادر نشدن فاکتور فروش در رتبه‌های دوم و سوم تخلفات صنفی قرار داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین، فقدان دستگاه کارتخوان در مطب‌های پزشکی را یکی دیگر از تخلفاتی دانست که شاکیان زیادی هم دارد و تصریح کرد: با دادستانی برنامه ریزی شده تا در این رابطه اشد مجازات اعمال شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.