سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی و مرمت ۲ اثر تاریخی و ارزشمند در نهاوند 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: کاروانسرای سعادت و حمام بازار این شهرستان با اعتباری بالغ بر۶۰۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی می‌شوند.

محمد احمدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: مرمت بنا‌های تاریخی عمده‌ترین راه حفظ آثار تاریخی است و در شهرستان نهاوند نیز اماکن و بنا‌های تاریخی زیادی داریم که بخشی از آن‌ها مرمت و بازسازی شده و برخی نیاز به مرمت دارند.

او گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان از گذشته تاکنون به منظور حفظ بنا‌های تاریخی با شناسایی این اماکن و ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی نسبت به مرمت تعدادی از آن‌ها اقدام کرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: از جمله بنا‌های تاریخی شهرستان که طی چند سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفته‌اند، چند حمام از جمله حمام حاج آقاتراب و حمام گلشن است که با مرمت آن‌ها به مکانی جذاب تبدیل شده‌اند.

احمدی مرمت حمام گلشن را آخرین نمونه بازسازی بنا‌های تاریخی در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: برای نوسازی و مرمت حمام گلشن که طی سال‌های گذشته غیرفعال شده و در حال تخریب بود، با مشارکت مالک بنا و اعتبارات میراث فرهنگی اقدام لازم به عمل آمد و به سفره خانه سنتی تبدیل شد.

او گفت: کاروانسرای سعادت یکی از آثار تاریخی باارزش با قدمت دوران قاجاریه واقع در بازار نهاوند است که این پروژه با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان مرمت و باسازی می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: این کاروانسرا به شمارت ثبت ۳۱۷۱۹ در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی ثبت شده است که مرمت و ساماندهی این اثر تاریخی و منحصربفرد باعث جذب بیشتر گردشگران به شهرستان نهاوند می‌شود‍.

احمدی گفت: حمام بازار نیز یکی دیگر از آثار ملی ثبت شده در نهاوند است که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه است و در سال ۸۴ در مجموعه فهرست آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

او با بیان اینکه اثر تاریخی حمام بازار چند سالی است که تعطیل شده و در حال تخریب است، گفت: خوشبختانه کار مرمت این اثر تاریخی نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به زودی آغاز می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.