سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تحرکات نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه

نیرو‌های آمریکایی اخیرا عملیات شناسایی هوایی را در آسمان پایگاه عین الاسد و نزدیک مرز‌های عراق و سوریه انجام داده اند.  

نیرو‌های آمریکایی تحرکات خود را در عراق افزایش داده اند و آخرین مورد آن، انتقال این نیرو‌ها از مرز‌های عراق و سوریه به مقصد پایگاه نظامی» حریر «در اربیل و پایگاه نظامی» ویکتوریا «در فرودگاه بین المللی بغداد است که از پنج روز پیش آغاز شده است.

به گزارش المیادین، پشتیبانی لجستیک آمریکا از نظامیانش در عراق از سه محور و به مقصد سه پایگاه آغاز شده است. نخستین مورد، انتقال یک کاروان متشکل از کامیون ها، زره پوش ها، نفربر‌ها و خودرو‌های نظامی آمریکا از گذرگاه غیرقانونی» الولید «بین عراق و سوریه است. این علاوه بر تحرکات دو کاروان لجستیک غیرقانونی دیگر از پایگاه نظامی آمریکا در» التنف «سوریه و دیگری در کویت است. 

نیرو‌ها و تجهیزات این سه کاروان پشتیبانی در میان پایگاه عین الاسد در الانبار، پایگاه حریر در اربیل کردستان عراق و پایگاه نظامی ویکتوریا در بغداد توزیع می‌شوند.
ائتلاف آمریکایی اعلام کرده است این تحرکات در چارچوب روند بازآرایی نیرو‌ها قرار دارد، این در حالی است که مخالفان حضور غیرقانونی آمریکا در عراق این تحرکات را زیر نظر دارند و آن را با تحولات منطقه‌ای و بین المللی مرتبط می‌دانند و بار دیگر بر مخالفت خود با حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در خاک کشورشان تأکید کرده اند.

حیدر اللامی، عضو شورای سیاسی جنبش النجباء در این خصوص گفت: موضع ما در قبال حضور غیرقانونی آمریکا در عراق ثابت است. ما با این حضور تحت هر اسمی چه مستشاری یا آموزشی مخالف هستیم. ما می‌دانیم که نظامیان آمریکایی در عراق حضور دارند. شماری از نیرو‌های رزمی آمریکا در داخل خاک عراق و شماری دیگر در داخل خاک سوریه مستقر هستند تا حافظ منافع آمریکا در این منطقه باشند.

این گزارش می‌افزاید بغداد بار دیگر بر نیاز نداشتن به حضور هر نیروی بیگانه در خاک عراق تأکید و اعلام کرده است جنگ با داعش کاملا به دست عراقی‌ها انجام می‌گیرد.

سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق گفت: ائتلاف بین المللی به هیچ عنوان در عراق حضور رزمی ندارد و حضور نیرو‌های آن به مشورت، تبادل اطلاعات و توانمندسازی نیرو‌های عراقی در زمینه آموزش، تسلیح و تجهیز محدود است.

نیرو‌های آمریکایی اخیرا عملیات شناسایی هوایی را در آسمان پایگاه عین الاسد و نزدیک مرز‌های عراق و سوریه با هدف تأمین امنیت انتقال و تردد این نیرو‌ها انجام داده اند. در حالی که نظامیان ائتلاف آمریکایی تحرکات خود را تحت عنوان» تغییرات روتین توجیه می‌کنند، مخالفان این حضور غیرقانونی هدف چنین تحرکاتی را بازآرایی نیرو‌ها و ارزیابی آمادگی نظامی می‌دانند تا بدین وسیله چشم‌ها همچنان به نوار مرزی عراق و سوریه و خط ارتباط زمینی گروه‌های عراقی و متحدان آن‌ها در منطقه و غرب آسیا دوخته بماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
برای ترور فرمانده سپاه قدس و فرمانده حشدالشعبی
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
کی بود میگفت خاورمیانه دیگه مهم نیست برای آمریکا ؟
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
صد درصد ورود آمریکا به خلیج فارس با نیروی بیشتر از قبل همچنین ورود نیروهای زرهی به عراق ضربه به روسیه و پشتیبانی است و همچنین کنترل ایران در این رویداد.
احتمالا به یک جنگ بسیار سخت نزدیک خواهیم شد.
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کند مدعیان دروغین حقوق بشر و تروریست را که هم دزدند و تروریست و هم ضد کرامت بشرند.
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
قابل توجه دوستداران شیطان متجاوز
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
ظاهرا باید بعضی ها ادب بشن و با خفت منطقه رو برای همیشه ترک بکنن .
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
به نظر میاد جنگی کوتاه مدت در راه است
علی
۱۲:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
فتنه ی شام است دیگر، وتمامی نخواهد داشت تا ظهورمنجی
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
هدف بعدی ایرانه
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا قصد حمله به سوریه را دارد باید کشورهای منطقه برای ریشه کن کردن این غده سرطانی اماده شوند
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
بسیاری خدا این باتلاقی خواهد شد برای از دست رفتن ابرقدرتی امریکا
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
کاش مردم بخصوص ایرادگیران جامعه یه کم اطراف کشور رو ببینند و حواسشون رو جمع کنند . الان آمریکا و متحدانش دارن دوباره مهره‌هاشون رو می‌چینند تا دوباره با درس گرفتن از تجربیات قبلیشون برای کل منطقه مشکل ایجاد کنند و شاید به قول خودشون کار خاورمیانه رو یکسره کنند.
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکای جنایتکار
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
ببین چقدر مهمه این منطقه و ثروتش که به هر زور ضربی و هر بی آبرویی هم که شده پا پس نمیخوان بگذارن ! معلومه که از زمان نشاندن دیکتاتور صدام خواب این طرح و برنامه ها رو برا ایجاد نابسامانی داشتند و دارند و آرام آرام جلوتر آمدند و حالا هم عینه کنه چسبیدن و دست بردار نیستن!!!