رای منفی مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه خروج از سوریه

مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه رای منفی داد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به قطعنامه‌ای رای منفی داد که به دولت بایدن دستور می‌داد تمام نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج کند.

به گزارش آناتولی، این قطعنامه توسط مت گاتز، نماینده جمهوری خواه از فلوریدا ارائه شد و با ۱۰۳ رای موافق در برابر ۳۲۱ رای مخالف رد شد.

در این لایحه به بند ۵ (ج) قطعنامه اختیارات جنگی اشاره شده است که به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور دستور می‌دهد که نیرو‌های مسلح آمریکا را ظرف ۱۸۰ روز پس از تصویب قطعنامه از سوریه خارج کند.

از جمله جمهوری خواهانی که از قطعنامه گاتز حمایت کردند، مارجوری تیلور گرین از جورجیا، اندی بیگز از آریزونا و آنا پائولینا لونا از فلوریدا بودند.

گاتز در سخنرانی خود در مجلس این مسئله را مطرح کرد که چگونه سوریه به "سکوی بزرگ رقابت قدرت‌های بزرگ در جهان" تبدیل شده است.

او با بیان اینکه آمریکا در سال ۲۰۱۵ در " آشفتگی در سوریه" دخالت کرد، گفت: از زمانی که ما آنجا بوده ایم، شاهد کشته شدن آمریکایی‌ها و هدر رفتن ده‌ها میلیارد دلار بوده ایم.

حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در حال حاضر در سوریه مستقر هستند و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا آخر این هفته از شمال سوریه بازدید کرد.

سفر ژنرال ارشد آمریکایی به منطقه در شمال شرق سوریه که تحت تسلط گروه‌های YPG/PKK است باعث تنش بین دو متحد ناتو شد و جف فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه روز دوشنبه در جریان این سفر به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
پدر سوخته مگر سوریه مال پدر پدر سوخته شماست که نمیخواهیدبروید بیرون انشاالله به زور بیرونتان میکنند مثل افعانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
نیازی به قطعنامه نیست آمریکایی‌ها عادت ندارند با آبرو از سرزمینهای اشغالی بیرون بروند تازه اگر تصویب می‌شد شش ماه بعد خارج می‌شدند ولی نیرو‌های مقاومت کاری به سرشون می‌آورند که مثل افغانستان با آبرو ریزی فرار کنند
آخرین اخبار