سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی در استان مستقر می‌شوند

رئیس کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توافقات صورت گرفته مقرر شد دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی در این استان فعالیت خود را آغاز کنند.

به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری، جلسه کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با چند دستور کار برگزار شد. 

در ابتدای جلسه شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمیته‌های اهلیت‌سنجی در حوزه‌های مختلف در استان، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود یک نماینده از بخش خصوصی در این کمیته‌ها حضور داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه واردات و صادرات در چهارمحال و بختیاری دچار ضعف در زیرساخت‌ها هستیم، یادآور شد: اتاق بازرگانی استان درصدد است، برای تسهیل در ارائه خدمات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان دهکده تجاری را در جنب اتاق بازرگانی احداث کند. 


بیشتر بخوانید


زارع با اشاره به خدماتی که در میز خدمت اتاق بازرگانی به فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تسهیل در ارائه خدمات به این قشر نیازمند مصوبه از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای دسترسی کامل به سامانه‌های مرتبط هستیم. 

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی آموزش فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات است، از تولیدکنندگان استان درخواست داریم گردش مالی خود را از طریق سیستم بانکی استان انجام دهند تا بانک‌های عامل نیز بتوانند با تقویت منابع مالی به حوزه تولید و سرمایه‌گذاری کمک کنند. 

در ادامه بهنام علیخانی رئیس کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کارت بازرگانی بسیاری از واحد‌های تولیدی در استان است، اظهار کرد: درصدد هستیم تا سایر واحد‌ها نیز صادرات و واردات خود را از طریق گمرک استان انجام بدهند و ارزش افزوده کالا‌های صادراتی به استان بازگردد. 

وی افزود: یکی از زیرساخت‌های ضروری برای صادرکنندگان انبار برای ترانزیت کالا است، گمرک استان برای تسهیل صادرات کالا باید زیرساخت‌های مورد نیاز را تقویت کند. 

علیخانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری فاقد شرکت حمل و نقل بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: با توافقات صورت گرفته مقرر شد دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی در این استان فعالیت خود را آغاز کنند و اتاق بازرگانی آمادگی دارد حمایت لازم از این شرکت‌ها را به‌عمل بیاورد، البته پیشنهاد می‌شود در دفاتر این شرکت‌ها از نیرو‌های بومی استان استفاده شود و شاهد انتقال تجربه نیز باشیم. 

در پایان امین مالکی نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن بخش‌های مختلف اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در حوزه‌های اقتصادی استان به‌ویژه صادرات و واردات باشیم. 

وی تاکید کرد: حضور شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در چهارمحال و بختیاری را به فال نیک می‌گیریم، امیدواریم این شرکت‌ها به توسعه صادرات استان کمک بزرگی بکنند.

ایجاد شرکت مدیریت صادرات در چهارمحال و بختیاری از پیشنهادات اعضای کمیسیون بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.