سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی برای سفر‌های اربعین با کمبود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر استان ۶۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی با امکان تردد در مسیر مشهد- تهران و یا مشهد –مهران دارد و برای خدمت رسانی در ایام اربعین با کمبود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه هستیم.

جعفر شهامت  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد زائران و مسافران در دهه آخر صفر و اربعین در مسیر مشهد از طریق جاده تردد می‌کنند.

او افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته ناوگان اتوبوسی جاده‌ای دچار فرسودگی شده است و با وجود ابلاغ واردات ناوگان زیر پنج سال، اما در بازه زمانی اربعین امکان این واردات و تامین ناوگان از این طریق فراهم نیست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به راهکار‌های تامین ناوگان جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در بخش سرویس کارخانه‌ها و معادن استان فعالیت دارند که با هماهنگی صورت گرفته این تعداد و بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری به بخش حمل و نقل مسافر جاده‌ای اختصاص می‌یابد تا کمبود ناوگان یاد شده تامین شود.

شهامت بیان کرد: در راستای رفع کمبود ۴۰۰ دستگاه ناوگان اربعین، امسال مقرر شد ۱۰۰ دستگاه ناوگان از کشور ترکیه به صورت اجاره و با هزینه دلاری در مسیر مشهد- مهران به کار گرفته شود که به واسطه برخی هزینه‌های سربار بالا و استجاری بودن این ناوگان هزینه بلیت این اتوبوس از مشهد تا مهران حدود ۱۸ میلیون ریال خواهد بود.

او تصریح کرد: برنامه ریزی برای اجاره ناوگان از کشور پاکستان نیز صورت گرفته بود که به دلیل راست فرمان بودن این اتوبوس‌ها با مخالفت فنی متولیان امر مواجه شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: امسال مقرر شد زائران اربعین افغانستانی به وسیله اتوبوس‌های این کشور به صورت مستقیم از مرز دوغارون تا شلمچه سفر کنند و به عتبات عالیات مشرف شوند.

بر اساس اعلام سازمان راهداری پیش فروش اتوبوس از مشهد به مرز‌های مهران در استان ایلام، خسروی در استان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان در بازه زمانی ۲۷ مرداد ماه تا ۲۵ مهرماه بر روی سامانه‌های اینترنتی و توسط شرکت‌های حمل و نقل آغاز شده است.

مطابق آمار راهداری از صدور کارت هوشمند ناوگان، خراسان رضوی هزار و ۵۶۳ دستگاه ناوگان اتوبوس فعال دارد که هزار و ۳۰۰ دستگاه از این تعداد در مسیر‌های برون شهری و بقیه به عنوان سرویس کارخانه‌ها و اداره‌ها فعالیت می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.