سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۲۵ هزار تُن بادام از باغات چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۱۸ هزار هکتار باغ استان ۲۵ هزار تن بادام برداشت شود.

حسین برزگر در آئین افتتاح انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۱۸ هزار هکتار باغ استان ۲۵ هزار تن محصول به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده برای محصول بادام و بهره‌وری تولید حلقه مفقوده این محصول باغی در استان است که امیدواریم با ایجاد شهرک تخصصی بادام در حوزه درجه‌بندی و ایجاد صنایع جانبی این ضعف برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید بادام ما نیاز به بازسازی، اصلاح و بازجوانی باغات داریم، افزود: در حوزه صنایع علاوه بر درجه‌بندی نیازمند فرآوری و کنترل بهداشت و سلامت محصول هستیم تا بتوانیم به بازار‌های جدید برای صادرات دست پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: با ایجاد تحریم‌ها مسئولان کشور به سمت تنوع‌بخشی در ایجاد منابع ارزی حرکت کرده‌اند در بخش کشاورزی افزایش ارزش افزوده تولیداتی مانند خشکبار و ایجاد گلخانه‌های جدید علاوه بر جلوگیری از خروج ارز باعث ایجاد درآمد نیز می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام
این مسئولان داخل عکس همین تنقلات برسن بخورن کار خودشون را انجام دادن
واقعا الان برا کشاورز چکار میکنن