سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

راهکاری جز لایروبی برای کاهش تراز آب دریای خزر نداریم

یونسی بابیان اینکه هیچ راهکاری جز لایروبی برای کاهش تراز آب دریای‌خزر نداریم گفت: با پدیده کاهش آب دریا از طریق لایروبی می‌توان مقابله کرد.

حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار کرد: اگرچه درحال حاضر راهی جز لایروبی برای مقابله با کاهش تراز آب خزر نداریم اما این نکته نباید فراموش شود که لایروبی تا اندازه ای امکان پذیر است و فراتر از حد مجاز ممکن است موجب فرو ریختن شمع کوبی‌های پای اسکله‌ها شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر سازمان بنادر که تصمیم گیرنده در حوزه بنادر کشور است در رابطه با طرح توسعه دریای خزر باتوجه به کاهش تراز آب سیاست گذاری و ابلاغیه ای نداشته است چون این طرح با تعیین مشاور در دست مطالعه است.

وی ادامه داد: این مساله که کاهش تراز آب دریای خزر طی ۱۰ آینده با همین روند ادامه خواهد داشت یا خیر به صورت دقیق از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

رشد ۶۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه با اشاره به رشد ۶۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال تا ۲۳ مردادماه جاری گفت: در این مدت۷۹۰ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

یونسی تعداد کشتی های وارد شده به این مجتمع بندری را ۲۹۳ فروند کشتی اعلام کرد و افزود : با تردد این تعداد کشتی در داخل مجتمع بندری انزلی میزان تردد کشتی ها نسبت به سال قبل ۶۸ درصد رشد یافت.

وی گفت: طی یکسال گذشته روزانه شاهد ورود ۹ کشتی بودیم که آمار بسیار مطلوبی است که در ۶ سال گذشته تردد این تعداد کشتی در بندرانزلی بی سابقه بوده است.

یونسی یکی از علل این افزایش تردد کشتی ها را توجه به مشتری مداری اعلام کرد و افزود: درهای این سازمان در طول روز به روی همه صاحبان کالا باز است و مشتریان می توانند امور خود را پیگیری کنند و یا به حل مشکلات مشتریان با دستگاه‌های دیگر نیز با تعامل بیشتر رسیدگی می کنیم.

وی گفت: توانسته ایم شرکت های بزرگ بنادر جنوب را در این بندر بکار بگیریم که مشتریان نه تنها بتوانند از جنوب کالای خود را حمل کنند بلکه بخشی از بار خود را از شمال ترانزیت کنند که این امر موجب شد کشتی ها بصورت پایدار در بندرانزلی و بنادر استان تردد داشته باشند.

تعیین تکلیف ۳۵۰ تن کالای متروکه در انبارهای بنادر و دریانوردی گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: با مذاکرات و همکاری اداره کل اموال تملیکی و گمرکات با هدایت استاندار گیلان موفق شدیم کالاهای اساسی را از انبارهای بنادر خارج کنیم و الان حتی یک کیلو کالاهای اساسی متروکه در بنادر گیلان وجود ندارد.

یونسی ادامه داد: نزدیک ۳۵۰ تن کالاهای اساسی فاسد شدنی شامل، ذرت، ارزن و جو در انبارهای گیلان وجود داشت. علاوه بر این کالاهای اساسی حدود سه هزار تن نیز سایر کالاهای متروکه تعیین تکلیف شدند که این رقم نیز الان به ۲۵۰ تن رسیده است.

وی تاکید کرد: کالاهای اساسی و غیر اساسی متروکه قطعی که از سال ۱۴۰۰ تاکنون از انبارهای این مجتمع بندری توسط اموال تملیکی خارج شده هشت هزار و ۹۷۸ تن بوده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره در منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال، بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

برچسب ها: لایروبی ، دریای خزر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.