سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۶۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: شش هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شده است.

جم مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: امسال خشک‌ترین سال را در طی ۵۰ سال گذشته تجربه می‌کنیم و اگر کمک و همکاری مردم نباشد، روز‌های سخت تری را در پیش خواهیم داشت.

او امسال را ۹۹ میلیمتر و در سال گذشته، ۱۴۷ میلیمتر اعلام کرد و افزود: متاسفانه وضعیت سد‌های استان نیز مناسب نیست و ذخیره آبی ۳۵ سد موجود در خراسان رضوی، امسال فقط ۱۱ درصد است.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: ۸۳ درصد آب در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد برای مصرف آب شرب و سه درصد نیز در حوزه خدمات صرف می‌شود.

جم با تاکید بر اینکه باید مردم را نسبت به تخلفات آبی آگاه کنیم، بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، ورود کشاورزان به این حوزه بوده که بر همین اساس، ۲۷ تشکل مشارکتی با کشاورزان در خراسان رضوی شکل گرفته است تا با تخلفات آبی در این بخش برخورد کند.

او تصریح کرد: شش هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شده که مطمئنا این آمار خیلی بیشتر از تعدادی است که ما تاکنون شناسایی کرده ایم.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: باید مسئله کم آبی و مصرف بهینه آب برای مردم دغدغه‌مند باشد، مردم مطالبه گر شده اند و خودشان، کاهش و مصرف بهینه آب را به دیگران متذکر می‌شوند.

جم اظهار کرد: این استان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و میزبانی از ۳۰ میلیون زائر در طی سال، بحرانی‌ترین استان کشور در بحث خشکسالی و کمبود آب است این در حالی است که ما در بودجه آب، در رتبه بیست و هشتم کشور جای داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.