سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین همایش سفره‌های حسینی برگزار می‌شود

دومین همایش سفره‌های حسینی به‌منظور معرفی غذا‌های سنتی و نذری استان کرمان، از یکم تا سوم شهریورماه در میدان ارگ برپا خواهد شد.

هادی طالبی‌زاده معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: این ویژه‌برنامه به‌مناسبت ماه محرم و صفر با محوریت پخت غذا‌های سنتی به‌ویژه غذا‌هایی که به‌صورت نذری طبخ و توزیع می‌شود، اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه بیش از ۳۰ غذای استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، افزود: برخی از غذا‌های سنتی کرمان دارای تاریخچه و پیشینه هستند که برگزاری همایش‌ها می‌تواند در معرفی و آشنایی مردم با غذا‌ها و فرهنگ بومی این منطقه مؤثر باشد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، مسابقه پخت غذا و نمایشگاه عرضه و فروش غذا را از برنامه‌های همایش سفره‌های حسینی عنوان و تصریح کرد: غذا‌های طبخ‌شده از سوی شرکت‌کنندگان، پس از ثبت‌نام و دریافت شرایط مسابقه، به وسیله تیم داوری قضاوت و برگزیده‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

طالبی‌زاده بیان داشت: این همایش با محوریت غذا‌هایی شامل آبگوشت متنجنه و آبگوشت‌های سنتی کرمان، خورش قیمه، خورش قرمه‌سبزی، استامبولی، عدس‌پلو، شله‌زرد، بلغور و آش که عمدتاً در ایام عزاداری در هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد طبخ و توزیع می‌شود، برگزار می‌شود.

او تجلیل از پیشکسوتان و آشپز‌های قدیمی هیئت‌های عزاداری در شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های این همایش بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند تا ۲۸ مردادماه از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۶۵۵۹۲۳۰ ثبت‌نام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.