سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکسته شدن رکورد مصرف برق در دو استان شمالی

مصرف برق در مازندران و گلستان به ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که رکوردی بی سابقه است.

موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه مصرف برق در استان‌های مازندران و گلستان چهارشنبه هفته گذشته به ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده بود، گفت: بیشترین مقدار مصرف برق این دو استان تابستان پارسال با ۵ هزار و سه و دو سال قبل نیز ۴ هزار و ۴۰۰ مگاوات بوده است.

او افزود: این میزان مصرف برق، ۳ برابر متوسط مصرف کشور است و پیش بینی می‌شود این میزان تا چند ساعت آینده تکرار و رکورد بی سابقه مصرف برق در این دو استان ماندگار شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ادامه داد: ۹ درصد برقی که در کشور تامین می‌شود روز‌های اخیر در دو استان مازندران و گلستان مصرف شده است.

موسوی تاکامی بر لزوم رعایت الگوی مصرف برق با هدف تامین و پایداری برق در این روز‌های گرم سال تاکید کرد و از مشترکان خانگی خواست لوازم برقی پرمصرف را در ساعات اوج مصرف بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ استفاده نکنند.

او از صاحبان شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ادارات دولتی نیز خواست برای کمک به تامین و پایداری شبکه، ژنراتور‌های تولید برق را وارد مدار کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران گفت: الزام به استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین برق از جمله مواردی است که باید با جدیت برای اجرایی شدن آن در شهرک‌های مسکونی تفریحی و ویلا‌های روستایی اقدام شود


بیشتر بخوانید:

 



برچسب ها: مصرف برق ، قطع برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.