سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابلیت تحویل و امکان جذب سرمایه‌های خرد برای سرمایه‌گذاری از مزایای اوراق سلف مسکن

مدیر پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پرداخت وجوه به اندازه متراژ پایه در زمان خرید اوراق و مالکیت ملک به میزان سرمایه‌گذاری، قابلیت تحویل و امکان جذب سرمایه‌های خرد برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن از دیگر مزایای اوراق سلف مسکن است.

حامدی گفت: در سازمان بورس تاکیدی که داریم این است که در حال گذار از ابزار ساده به سمت پیچیده هستیم دیگر از ابزار‌های ساده مانند اوراق مشارکت عبور کردیم و به سمت ترکیب ابزار‌ها پیش می‌رویم اوراق سلف مسکن از این دست است

او افزود: صندوق زمین و ساختمان، صندوق املاک و مستغلات، شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی، فروش مسکن در بورس کالا، تامین مالی جمعی و توکن‌سازی و همچنین انواع اوراق مشارکت، اوراق تسهیلات مسکن، اوراق رهنی و مرابحه، اوراق منفعت و اوراق سلف از جمله مسیر‌های تامین مالی مسکن است.

او می‌گوید: اوراق سلف، هم اوراق ساخت بوده و هم در فروش متری زمین قابل استفاده است. اوراق مرابحه نیز، اوراق تامین مواد اولیه در ساخت مسکن است. اوراق منفعت به طور مستقیم در ساخت مسکن استفاده نمی‌شود، اما قابلیت ساخت یا بهره‌مندی از منافع ملک را در اختیار استفاده کننده می‌گذارد. از اوراق منفعت در زمین‌های وقفی که قابلیت مولدسازی دارند، می‌توان استفاده کرد.

حامدی گفت: صندوق املاک و مستغلات و توکن‌سازی، ابزار‌های مربوط به مالکیت مسکن هستند. صندوق املاک و مستغلات امکان خرید ملک آماده را فراهم می‌کند و توکن‌سازی نیز قابلیت خرید ملک به هر درصدی را برای استفاده کننده فراهم خواهد کرد. توکن‌سازی دارایی ملکی بسیار قابل توجه است. این موضوع در کمیته‌های فقهی در حال بررسی و اخذ مجوز است.

او افزود: سرمایه‌گذار در اوراق سلف مسکن در ساخت و مالکیت به اندازه سرمایه‌گذاری مشارکت خواهد کرد. همچنین پرداخت وجوه به اندازه متراژ پایه در زمان خرید اوراق و مالکیت ملک به میزان سرمایه‌گذاری، قابلیت تحویل و امکان جذب سرمایه‌های خرد برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن از دیگر مزایای اوراق سلف مسکن است. این ابزار به زودی رونمایی خواهد شد. خرید آپشن هم در این ابزار پیش‌بینی شده است و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند روی آن فعال باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.