سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل اثر گذار بر روند حرکتی امروز ۲۳ مرداد بازار سرمایه چه بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز سرانه خرید افراد حقیقی امروز ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

آسایش گفت: امروز دوشنبه ۲۳ مرداد در انتهای بازار شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۱۲۷ واحد در ارتقاع یک میلیون و ۹۹۷ هزار ۴۵ واحدی ایستاد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، امروز حجم معاملات مربوط به سهام و حق تقدم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم بود که ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان را رقم زد سرانه خرید افراد حقیقی امروز ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

او بیان کرد: امروز ۳۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه خارج شد و در نهایت در پایان ۵۴ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت منفی و ۴۶ درصد بازار یعنی ۳۵۶ نماد کار خود را مثبت به پایان رساندند.

به گفته او، بیشترین میزان نقدینگی را امروز صنعت رایانه شاهد بود و بعد از آن فرآورده‌های نفتی در جایگاه دوم قرار گرفت بیشترین خروج پول هم از صنعت بانک‌ها ثبت شد. بحث خروج خودرو از قیمت گذاری دستوری و تغییرات نرخ دلار از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار امروز محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.