سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدومی بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در دزفول

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از معدومی بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در طی ۴ ماه نخست امسال خبر داد.

محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و تامین امنیت غذایی، بیش از ۱۸۰۰ مورد نظارت بهداشتی مستمر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی صورت پذیرفته است.

او می‌گوید: بازرسی بهداشتی دامپزشکی دزفول شامل مراکز کشتارگاه دام و طیور، رستوران ها، قصابی ها، سردخانه‌ها و... در سطح شهرستان می‌باشد که از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف جمع آوری و برابر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی با حکم مقام محترم قضایی نسبت به معدوم سازی آن‌ها اقدام گردید.

به گفته او نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و سردخانه‌های نگهداری، از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است، یکی از اقدامات موثر و مطلوب در زمینه ارتقاء بهداشت عمومی، تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید و توزیع این محصولات است.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت موادغذایی با منشاء دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های دامپزشکی به شمار می‌رود.

محسن ورجاوند از شهروندان درخواست کرد: در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت اداره دامپزشکی می‌باشند خریداری نمایند و از خرید گوشت که در کنار معابر خیابان و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۴۲۴۲۰۹۱۱-۰۶۱ اطلاع دهند تا برخورد قانونی انجام گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.