سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح‌های آبی اثربخش اولویت وزارت نیرو

اولویت وزارت نیرو برای تامین و تخصیص اعتبار با طرح‌هایی آبی است که در کمترین زمان بهره‌برداری شوند و اثر بخش باشند.

ارسلان هاشمی رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی در بازدید از طرح‌های مهم حوزه تأمین آب مازندران گفت: تعدادی از طرح‌های بخش آب کشور که اثربخشی مناسبی و قابل توجهی دارند، در بین طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو قرار دارند که با دستور وزیر بررسی و ارزیابی روند اجرایی این طرح‌ها به طور مستمر انجام می‌شود.

او افزود: اولویت وزارت نیرو برای تامین و تخصیص اعتبار با طرح‌هایی است که در کمترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری برسند و اثربخشی قابل توجهی نیز داشته باشند.

به گفته هاشمی مازندران یکی از استان‌هایی است که در بخش آب اعم از آبفا و آب‌منطقه‌ای دارای طرح‌های اولویت‌دار است و به عنوان اهداف قابل دستیابی و بهره‌برداری در مقطع پایان دولت سیزدهم مد نظر قرار دارند. 

رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی افزود: طرح‌های آبرسانی با وجود محدودیت زمین در مازندران و افزایش قیمت‌ها طبق برنامه و با جدیت تمام به صورت شبانه‌روزی در حال اجراست و اقدامات خوبی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار انجام شده است. 

او افزود: پل و جاده جایگزین سد گلورد طبق برنامه‌ریزی تا دهه فجر قابلیت تکمیل و بهره‌برداری را دارد و آبگیری در مخزن این سد را کامل می‌کند.


جذب و هزینه ۷۳ درصد اعتبارات مصوب توسط آب‌منطقه‌ای مازندران
رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی گفت: با وجود محدودیت در منابع مالی از یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوبی که برای آب‌منطقه‌ای مازندران در نظر گرفته شد تا کنون بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ هزینه شده که معادل ۷۳ درصد اعتبار مصوب است.

هاشمی به عملکرد شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در مدیریت خشکسالی طی سال زراعی جاری نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات شرکت آب‌منطقه‌ای سال زراعی جاری با وجود خشکسالی شدید در مازندران با کمترین آسیب سپری شد و حتی در برخی نقاط هم مردم سراغ کشت دوم رفتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.