سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه برداشت برنج های شمال

برداشت برنج در ۱۳۱ هزار و ۸۶۴ هکتار از شالیزارهای مازندران تاکنون انجام شده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برداشت برنج در ۱۳۱ هزار و ۸۶۴ هکتار از شالیزار استان تاکنون انجام شده است، گفت: از این سطح، ۱۳۱ هزار و ۶۳۴ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

او با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج در ۵۴ هزار و ۶۶۱ هکتار و پرورش رتون در ۲۸ هزار و ۴۱۰ هکتار شالیزار استان انجام شد، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

عباسپور با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، گفت: با علف‌های هرز در یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

او با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، ادامه داد: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

عباسپور با بیان اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۹۴ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۷۰ میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.