نشاکاری بیش از ۱۸۳ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

بیش از ۱۸۳ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری مازندران تاکنون نشاکاری شده است.

رمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به عملیات شخم و شیار ۱۰۰ درصدیدر سطح ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار‌های مازندران، گفت: سطح ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌های استان معادل ۹۵ درصد آب تخت اولیه و بذرپاشی و ۲۰۶ هزار هکتار معادل ۹۶ درصد نیز خزانه گیری شده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۸۳ هزارو ۷۲۷ هکتار برابر با ۸۵ درصد از کل سطح نشاکاری صورت گرفت، افزود: امسال به منظور کاهش تنش کم آبی از ارقام محلی بیشتر بهره گیری شد.

رمضانی با اشاره به اینکه از سطح نشاکاری شده، ۱۵۵ هزار و ۹۷۵ هکتار (۸۵ درصد) نشاکاری ارقام محلی و ۲۷ هزارو ۷۵۲ هکتار معادل ۱۵ درصد از ارقام پرمحصول کم آب بر کشت شده، سطح کشت مکانیزه را ۱۳۴ هزارو ۱۹۵ هکتار معادل ۷۳ درصد از کل سطح و کشت محلی را ۴۹ هزارو ۴۹۰ هکتار به میزان ۲۷ درصد اعلام کرد.

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پر بودن ۸۵ درصد اب بندانهاو خروج از گِل خرابی و نیاز آبی به شالیکاران شرق استان توصیه کرد: ضمن مدیریت مصرف بهینه آب، مصرف کود mpk را در اولویت قرار دهند و شالیکاران مناطق مرکزی هم بااستفاده از کود سَرک و آبیاری متناوب، خشکی میان فصلی را رعایت و مصرف مواد مغزی را نیز بیشتر توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.