سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق سرمایه در گردش پلی برای بازگشت صنایع کوچک به چرخه تولید

۴۰ واحد صنعتی کوچک در خراسان جنوبی در دو ماه گذشته برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک‌ عامل معرفی شدند که ۲۱ واحد، تأییدیه پرداخت دریافت کرده‌اند .

امیرآبادی زاده  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از واحد‌های راکت و یا نیمه فعال، صندوقی با همکاری بانک توسعه تعاون استان راه اندازی شده است که تا سقف ۱۵ میلیارد تومان به صنایع کوچک دارای مشکل کمک می‌شود.

او افزود: از ۲۱ واحدی که در دو ماه اخیر تاییدیه دریافت تسهیلات این صندوق را دریافت کرده‌اند تاکنون ۶ واحد تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند که این تسهیلات با نرخ سود پایین‌تر به آن‌ها واگذار می‌شود.

امیرآبادی زاده ادامه داد: ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان جنوبی فعال است که ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در این واحد‌ها مشغول به کارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین با اشاره به غیر فعال بودن ۹۹ واحد صنعتی کوچک در این نواحی بیان کرد: برای فعال شدن این واحد‌ها نیاز به تزریق سرمایه در گردش، تعویض سرمایه‌گذار و تغییر نوع تولید هستیم تا با فعال شدن آن‌ها حدود هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی دیگر در بخش صنایع کوچک فراهم شود.

او اظهار کرد: بیشترین واحد‌های صنعتی کوچک استان که ۹۴ درصد صنایع استان را شامل می‌شوند در زمینه تولیدات شیمیایی همچون لوله و اتصالات پی وی سی و پلی اتیلن، کانی‌های غیر فلزی همچون صنایع کاشی، و صنایع غذایی فعالیت دارند.

امیرآبادی زاده همچنین کمک به رفع نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنعتی، اجرای پروژه‌های بهبود شامل تخصیص یارانه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل واحد‌های صنعتی، برگزاری تور‌های صنعتی برای آشنایی بخش دانشگاهی به صنعت استان، برگزاری و حمایت از پایان نامه‌های منجر به رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تهیه تیپ‌های سرمایه‌گذاری خارجی و ارائه آن در اطلاعات صنعتی استان را از جمله حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حمایت از واحد‌های کوچک صنعتی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: هم اکنون نیز ۱۰ طرح تیپ سرمایه‌گذاری در زمینه‌های سنگ‌های قیمتی و محصولات استراتژیک استان و همچنین استفاده از محصول بنتونیت برای تولیدات شوینده استان، آماده ارائه به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.