فرماندار شهرستان بیرجند از تحقق ۱۲۲ درصدی اشتغال در دو سال اول دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد.

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند در برنامه پرسمان صداوسیمای خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۴ هزار و ۷۲۶ تعهد اشتغالی که در سامانه رصد برای بیرجند تعریف شده است، از سال اول دولت سیزدهم تاکنون برای ۵ هزار و ۷۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده که تحقق ۱۲۲ درصدی را داشته ایم.

او افزود: در خصوص تسهیلات کرونا ۲ هزار و ۶۹۷ پرونده به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان داشته ایم که موجب حفظ و پایداری اشتغال ۵۰ نفر شده که اعتبارات اختصاص داده شده برای کرونا به صورت ۱۰۰ درصدی تحقق یافته است.

فاضلی فرد ادامه داد: در دو سال اول دولت سیزدهم در حوزه صنعت ۶ طرح صنعتی راکد در شهرک صنعتی داشته ایم که به بهره برداری رسیده و اشتغال ۲ هزار و ۷۷۵ نفر را در واحد‌های صنعتی به همراه داشته است.

فرماندار شهرستان بیرجند اظهار کرد: از محل تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی به هزار و ۴۰۹ طرح از مددجویان کمیته امداد مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: از محل تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی  ۱۲۴ طرح نیز از بهزیستی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده اند که تاکنون به ۱۲۰ طرح مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

فاضلی فرد عنوان کرد: برای مقابله با قاچاق آرد و جلوگیری از عرضه آرد خارج از شبکه، طرح نانی نو اجرایی شده است که تاکنون ۳ مرحله از این طرح اجرا شده و تمام فعالیت نانوایی‌ها از طریق این طرح قابل رصد است.

فرماندار شهرستان بیرجند افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار به پوشش ۱۰۰ درصدی برای تمام روستا‌ها برسیم.

او گفت: در حوزه تأمین برق روستا‌ها در دو سال اول دولت سیزدهم به پوشش ۹۷.۶ رسیده ایم.

فاضلی فرد تصریح کرد: عمده واحد‌های استان به دلیل تورم مشکل سرمایه در گردش دارند که تأمین این سرمایه در گردش نیز مستلزم تزریق منابع بانکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.